Data publicării:

Facturile la gaze, ce se întâmplă de la 1 aprilie şi cine va trebui să dea bani înapoi

Autor: Liana Ganea | Categorie: Economie
WhatsApp
Abonaţii au primit o informare direct de la furnizor / Foto: Pexels
Abonaţii au primit o informare direct de la furnizor / Foto: Pexels
Un distribuitor important din România le-a transmis abonaţilor o informare privind modificările aduse schemei de sprijin pentru clienții casnici, în perioada 01 februarie – 31 martie 2022.

Compania vine cu explicaţii despre facturi, despre modul în care se face compensarea facturilor dar şi plafonarea preţului la gaze naturale. Totodată, Engie vorbeşte şi despre ceea ce se va întâmpla începând cu data de 1 aprilie, atunci când se încheie şi perioada reglementată de către Guvern. "Vă informăm că a fost aprobată O.U.G. nr. 3/2022 care a intrat în vigoare începând cu 01 februarie 2022 și care modifică și completează O.U.G. nr. 118/2021 (aprobată prin Legea 259/2021) privind stabilirea unei scheme de sprijin pentru consumul din perioada 01 noiembrie 2021 – 31 martie 2022, cu scopul diminuării efectelor măririi prețurilor de vânzare a energiei către clienții finali, pe fondul creșterii fără precedent a costurilor de achiziție, atât pe piața locală, cât și pe cea europeană" se arată în mesajul transmis oamenilor, potrivit Ziarul Unirea.

1 aprilie - ziua decisivă

„Pentru o monitorizare mai atentă a consumului de energie, vă recomandăm să transmiteți în fiecare lună indexul autocitit. Doar așa pot fi monitorizate mai bine costurile din facturile de gaze naturale și energie electrică pentru încadrarea în limitele zilnice și lunare prevăzute de O.U.G. 118/2021 (cu completările și modificările ulterioare) privind obținerea compensației. Indexul autocitit poate fi transmis prin oricare din aceste variante: din contul online, secțiunea Index pentru gaze naturale, prin aplicația mobilă disponibilă în Google Play și App Store sau prin telefon, informațiile necesare fiind disponibile pe factura de energie: numărul de telefon și codul de autocitire." mai transmite compania.

După încheierea perioadei de aplicare a schemei de sprijin va fi emisă o factură de regularizare în baza indexului citit, primit de la operatorul sistemului de distribuţie. Factura va conţine, după caz, şi o recuperare a sumelor acordate (corespunzătoare compensației, nu plafonării) dacă se constată că limita de consum a fost depăşită, nefiind astfel respectate condiţiile legale de acordare a compensaţiei.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel