Data publicării:

Drulă, dublă măsură. CFR Călători mai pierde un automotor Siemens pentru că procesul pentru primele șase nu s-a încheiat

Autor: DCNews Team | Categorie: Economie
WhatsApp

Drulă-dublă măsură. Ministrul care demola chioșcurile de metrou cu ranga, fără să aștepte decizia instanței, permite conducerii CFR să ”piardă” încă un tren Siemens Desiro, pentru că procesul cu societatea care a ”sechestrat” șase Săgeți albastre nu s-a finalizat.  

Site-ul Club Feroviar a obținut minuta unei înțelegeri între oficialii CFR și Remarul 16 Februarie, societate cu care se află în proces pentru șase automotoare Siemens Desiro.

Remarul a primit de la CFR 12 automotoare, pentru reparații, urmând ca ele să fie returnate până pe 19 august 2018. S-au întors însă doar șase, celelalte șase fiind și acum sechestrate în curtea Remarul 16 Februarie. Acest aspect a fost semnalat și de Corpul de Control al Prim-Ministrului, într-un raport dat publicității pe 28 aprilie 2020.

Șase automotoare ”reținute”  de firma care trebuia să le repare

CFR Călători a dat în judecată Remarul 16 Februarie, scrie Club Feroviar.ro Suma cerută în Justiție de CFR Călători (facturile de penalități) se ridică la 1.739.654,58 lei. La aceasta se adaugă alți 78.680,77 lei, reprezentând diferența garanției de bună execuție de 4,5% din valoarea a șase contracte. Site-ul citat se întreabă de ce CFR Călători se judecă în civil pentru recuperarea automotoarelor, în loc să sesizeze Poliția și DIICOT?

Ministerul Transporturilor nu a început nicio anchetă administrativă față de CFR, ba mai mult, acceptă ca societatea să trimită la Remarul 16 Februarie, la reparații, un alt automotor, chiar dacă șase sunt sechestrate de trei ani de zile. Prin încheierea unui nou contract subsecvent.

O atitudine pe care ministrul Cătălin Drulă nu a avut-o și în ceea ce privește contractul încheiat de Metrorex cu firma Sindicatului Liber Metrou, pentru spațiile comerciale din subteran. Și în acest caz, exista un proces pe rol la Tribunalul București, fapt care însă nu l-a împiedicat pe directorul general al Metrorex, Ștefan Paraschiv, să scoată ranga pentru a participa la demolarea unui chioșc de la metrou. Cătălin Drulă i s-a adresat public liderului USLM cu ”Rădoi, s-a terminat!”. Nu am auzit însă (încă) de la ministru ”Mitică, s-a terminat!”, scrie Clubferoviar, referindu-se la patronul Remarul Călin Mitică.

De asemenea, site-ul susține că societatea națională de transport călători percepe penalități de 31 de ori mai mici pentru automotoarele sechestrate în raport cu valoarea pagubelor. Imobilizarea ”Săgeților” este, de fapt, un cadou pentru Transferoviar Călători, conform sursei citate, deoarece compania națională de stat își desfășoară activitatea într-o piață concurențială, pe care este prezentă și compania Transferoviar Călători, deținută de același Călin Mitică.

Industria feroviară cere premierului Cîțu să intervină urgent

Reprezentanți ai industriei feroviare au criticat, în declarații acordate Club Feroviar sub protecția anonimatului (din motive lesne de înțeles) atitudinea conducerii CFR Călători în ceea ce privește automotoarele sechestrate și au făcut apel la premierul Florin Cîțu să intervină urgent, pentru a găsi o soluție ca CFR Călători să nu o ia pe urmele CFR Marfă.

”În loc să factureze imobilizarea automotoarelor la prețul din TIC (tariful de închiriere menționat mai sus – n.red.), CFR Călători acceptă penalitățile din contract, care sunt de sute de ori mai mici. Este o înțelegere care prejudiciază masiv CFR Călători”, spune un reprezentant al industriei.

”Dacă CFR Călători acceptă să lucreze cu firme care nu își duc la îndeplinire contractele și le mai acordă și alte contracte înseamnă că suntem pe drumul cel bun…”, spune ironic un altul, care menționează că a început să refuze să mai lucreze cu operatorul feroviar de stat.

Un altul punctează: ”După ce că avem un deficit masiv de vagoane și locomotive, ministerul, prin CFR Călători, acordă contracte subsecvente către companii care au rata de reparație în perioada de garanție de peste 50%. Acest lucru este de neînțeles pentru business-ul de la CFR Călători”.

Dincolo de intervenția prim-ministrului, Club Feroviar sesizează și Curtea de Conturi, care se află în acest moment în control la CFR Călători, pentru a face lumină în legătură cu automotoarele sechestrate.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel