Două capitale europene, ”conectate” de un tren de mare viteză, în doar opt ore. Cât costă călătoria
Berlin și Paris vor fi conectate de un tren de mare viteză. Cât costă un bilet și când va avea loc prima cursă.
Citește și: Germania anulează spațiul Schengen. Knaus avertizează că nici Franța sau Austria n-au reușit nimic cu asta
O linie de tren de mare viteză care va face legătura între capitala Germaniei și cea a Franței în numai opt ore va fi inaugurată în data de 16 decembrie 2024, a anunțat marți operatorul feroviar german Deutsche Bahn, transmit DPA și AFP.
Trenurile vor circula zilnic și vor deservi gările din Frankfurt și Karlsruhe din Germania și Strasbourg din Franța.
”Este pentru prima dată când un tren de zi va face legătura între cele două capitale”, a declarat directorul Deutsche Bahn, Michael Peterson, cu ocazia Salonului feroviar Innotrans de la Berlin.
Un tren de noapte, operat de compania Austrian Federal Railways (ÖBB), face legătura între Berlin și Paris, de la finalul lui 2023.
Noua legătura va fi asigurată de garniturile ICE, trenurile germane de mare viteză, și nu de TGV-urile franceze. Trenurile cu 444 de locuri disponibile vor pleca zilnic de la Gara de Est din Paris, la ora 11:54 am (9:54 GMT) și vor ajunge la Berlin Hauptbahnhof la 19:55. Cursa retur va pleca din capitala Germaniei la ora 9:55 am și va ajunge la Paris la 18:03.
Călătoria, la prețuri acceptabile
Biletele vor fi puse în vânzare de la mijlocul lunii octombrie iar prețurile încep de la 59,99 euro, pentru un loc la clasa a doua.
Deutsche Bahn și SNCF Voyageurs insistă asupra argumentului ecologic al transportului feroviar, subliniind că un tren care circulă pe ruta Paris-Berlin emite 2 kilograme de CO2 pe pasager, față de 200 de kilograme de CO2 pe pasager pentru o călătorie cu avionul, care ar dura în jur de două ore.
Uniunea Europeană mizează pe dublarea traficului internațional de mare viteză pe continent până în 2030 și pe triplarea sa până în 2050, pentru a-și respecta angajamentele climatice. Însă pentru acest lucru va fi nevoie de construirea a 20.000 de kilometri de tren de mare viteză în toată Europa până în 2050, subliniază Michael Peterson, conform Agerpres.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News