Temele de dezbatere au abordat subiecte de interes major în domeniul tehnologiei informaţiei. Vorbitorii au comparat direcţiile de acţiune menţionate în strategia guvernamentală faţă de ceea ce prevede strategia mediului de afaceri pentru un sistem digitalizat. În plus, au fost luate în dezbatere debirocratizarea, cartea electronică de identitate şi eficientizarea relaţiei cetăţean - guvern - mediu privat, precum şi crearea condiţiilor pentru a dezvoltarea şi păstrarea în ţară a companiilor software de miliarde.
Senatorul PSD Marius Humelnicu a subliniat faptul că pilonii principali pentru transformarea digitală europeană şi, implicit, a României, incluşi în priorităţile politice ale Comisiei Europene pentru perioada 2019-2024, şi care trebuie implementaţi şi în ţara noastră în regim de urgenţă, prevăd crearea soluţiilor tehnologice în beneficiul cetăţenilor, promovarea unei economii transparente şi competitive şi dezvoltarea societăţii sustenabile.
Toate aceste obiective europene pentru susţinerea digitalizării vor necesita atât investiţii substanţiale în sectorul digital, cât şi implementarea unor modalităţi pentru a contribui la tranziţia digitală a serviciilor publice şi a mediul de afaceri.
Humelnicu: Puţinele opţiuni digitale care există în interacţiunea cu statul, presupun în mod obligatoriu prezenţa fizică a unei persoane
Preşedintele Comisiei de comunicaţii şi tehnologia informaţiei, Marius Humelnicu, a atras atenţia că, în acest moment, puţinele opţiuni digitale care există în interacţiunea cu statul, presupun în mod obligatoriu prezenţa fizică a unei persoane. Senatorul Humelnicu afirmă că nu există niciun motiv pentru care cetăţeanul să trebuiască să se deplaseze fizic undeva pentru a depune o cerere şi, la fel, niciun motiv pentru care o instituţie publică să nu poată emite acele documente în format digital. Statul trebuie să rezolve această problemă care ar aduce beneficii tuturor, atât instituţiilor statului, cât şi cetăţenilor.
"În prezent, cetăţenii trebuie să obţină un cont de utilizator şi o parolă de acces în sistemele respective. Şi pentru că nu comunică între ele, cetăţeanul trebuie să alerge pe la fiecare instituţie ca să obţină un un aviz, un document. De exemplu, există baza de date a evidenţei populaţiei, cea cu date fiscale (la ANAF sau Ministerul Finanţelor), cea cu date de asigurări de sănătate (la CNAS), cea cu contracte de muncă (REVISAL) şi cea de la STS. Cetăţeanul trebuie să aibă un singur punct de acces, unde să îşi poată administra relaţia cu statul în toate formele ei", a spus preşedintele Comisiei de comunicaţii şi tehnologia informaţiei, Marius Humelnicu.
Un alt subiect important în contextul digitalizării, adus în discuţie de senatorul PSD, a vizat nevoia de educaţie digitală a angajaţilor la stat, dar nu numai a lor.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- SRI face angajări. Posturile pentru care puteți aplica. Vă puteți înscrie în cursă până la finalul lunii mai
- Micii pe care îi mâncăm nu mai au nicio legătură cu micii adevărați. Ingredientul care lipsește cu desăvârșire. Medicul Alin Popescu: Aș da o lege să se schimbe compoziția
- Cea mai mare inutilitate din București. Primarul de sector care credea că va da lovitura și turiștii vor lua cu asalt construcția
- Numerologul Romeo Popescu, previziunile pentru luna mai, în funcție de cifra destinului: Cine are idei geniale și face rost de bani
- BANCUL ZILEI: Ardeleanul și avocatul...
- Cât a plătit o mămică pentru 3 felii de cozonac la supermarket: Nici nu-ți vine să-l mai mănânci / video
- Vacanța ieftină în Istanbul nu mai există! ”Prețurile de acum încolo vor fi exagerate”. Ce notă de plată a primit o familie de români cu un copil mic după masa de prânz
- Bătrânica din Germania e istorie: Acum, toți samsarii merg la grădiniță! Nouă tactică pe piața auto second hand
- BANCUL ZILEI: De ziua soacrei
- Când au românii următoarea minivacanță. Este peste câteva săptămâni!