Diferența dintre un sat și un mare oraș. Daniel Cristea-Enache, exemplu de la metrou
Criticul literar Daniel Cristea Enache a vorbit, în cadrul emisiunii De Ce Ctim de la DC News, despre diferența semnificativă dintre o comunitate restrânsă și un mare oraș.
În cadrul emisiunii De Ce Citim de la DC News, criticul literar Daniel Cristea-Eanche a făcut o remarcă referitoare la o diferență substanțială între marile orașe și comunitățile restrânse de la sat:
„O diferență importantă între un mare oraș, Capitală sau nu, și un oraș mai mic, nu mai vorbim de un sat, este că într-o comunitate restrânsă, rurală sau urbană, toată lumea se cunoaște cu toată lumea. Nu poți să ai momente de singurătate și de anonimat, în timp ce, la București, am dat de mai multe ori acest exemplu, când mergi cu metroul și mergi pe jos de la Unirii 2 la Unirii 1, sau invers, e un tunel foarte aglomerat și mergi cu mulți oameni lângă tine, dar, practic, nu cunoști pe nimeni și nici ei nu te cunosc pe tine și fiecare este cu lumea lui: Într-un sat, deși se spune că universaliile s-au născut la sat, transcendența este acolo, într-un sat ești mult mai greu singur și anonim decât într-un mare oraș“, a precizat Daniel Cristea - Enache.
Remarcă pentru Flaviu - George Predescu
De asemenea, criticul literar a continuat ideea pe baza cărții „O dimineață de sâmbătă“, scrisă de Flaviu - George Predescu
„Pentru tine, care ai venit dintr-un oraș mic, înțeleg foarte bine acest gust al tău de a merge prin locuri din București unde să nu fii cunoscut, să nu trebuiască să discuți, să fii singur cu gândurile și, uneori, cu depresiile tale. Este ceva ce numai un mare oraș poate să ofere“, a conchis criticul literar.
Epoca interbelică a fost ”strâmb construită”. Daniel Cristea-Enache, remarcă tare
Criticul literar Daniel Cristea-Enache a vorbit, în cadrul emisiunii „De Ce Citim“ de la DC News, despre limitările perioadei interbelice:
„Minerii nu aveau foarte multe drepturi, dar dacă ne gândim cum stăteau lucrurile, cum se prezenta situația în epoca interbelică când exista o elită financiară a României și largi categorie de populație erau într-o condiție de pauperitate economică și lipsă de drepturi politice, lipsă de drepturi de reprezentare. Să ne gândim numai că, în epoca interbelică, la care noi ne raportăm ca la un model de democrație, femeile nu aveau drept de vot. Femeile au căpătat drept de vot abia după al Doilea Război Mondial (...)“, a precizat criticul literar Daniel Cristea-Enache (citește continuarea AICI).
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News