Data publicării:
Dezvoltarea în zona digitalizării duce la mai puține joburi? NU! Florinel Chiş (ARMO): Mare oportunitate pentru români
Directorul executiv al ARMO, Florinel Chiș, a vorbit la DC News TV despre ce înseamnă digitalizarea pentru companii, angajați, dar și pentru oamenii care și-ar dori să lucreze în zona comerțului electronic.
Dezvoltarea în zona digitalizării și a comerțului electronic ar putea însemna mai puține joburi pentru oameni? Ei bine, nu. Ba din contră, spune directorul executiv al ARMO, Florinel Chiș.
În cadrul unui interviu acordat pentru DC News, Florinel Chiș a declarat că, "dacă ne uităm la ce se întâmplă practic, se deschid oportunități de joburi mai bine plătite cu un nivel de specializare mai mare pentru aceeași oameni care, până la urmă, fac o serie de munci repetitive - dintre care o parte pot fi automatizate."
"În același timp, și veniturile pentru aceste tipuri de joburi sunt destul de mici.", a subliniat Florinel Chiș.
Așadar, din punctul lui de vedere, "e o oportunitate pentru toți acești oameni să acceadă la poziții mai bine plătite. De asemenea, cererea e mare și crește! Șomajul în România a fost pe un trend descendent perioade lungi de timp."
"Eu nu văd că are vreo conotație negativă, ci dimpotrivă: este un avans și o oportunitate de a accede la joburi mai bine plătite.", a adăugat el.
Și companiile se implică în acest proces de adaptare investind "în educație, în programe de formare." "Nu apar oameni noi din neant, disponibili și specializați. Sunt oameni care se specializează și apoi pot să facă un job mai bine plătit.", a conchis Florinel Chiș la DC News TV.
VEZI ȘI: Cumpărături online. Florinel Chiş (ARMO), paralelă între România şi Grecia, Italia, Ungaria, Bulgaria
Florinel Chiş, director executiv ARMO - Asociaţia Română a Magazinelor Online, a făcut și o comparaţie între România şi ţările vecine, în ceea ce priveşte comerţul online.
"În regiune stăm destul de bine, dacă ne uităm la Ungaria sau Bulgaria. Grecia, de exemplu, a avut un avans incredibil pentru anul 2020. Există anumite state precum Grecia sau Italia unde, ca şi comportament, consumatorii, având influenţa aceasta culturală, preferă să cumpere offline, mai puţin pe partea de digital.
Însă în Grecia, de exemplu, comportamentul s-a schimbat şi e de văzut dacă vor păstra acelaşi trend sau nu. Evident că există state cu o putere de cumpărare mai mare, există avantaje şi potenţial pentru comercianţii din România care se gândesc să se extindă şi spre alte pieţe.", a spus Chiș.
(Citește declarația completă AICI.)
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News