Despre urși și trenuri. "Se petrec scene atroce! Le pun momeli pe linii ca să fie călcați! Dar la viteza cu care merge trenu'n România..."
Data actualizării:
Data publicării:
Autor: Liana Ganea
WhatsApp
foto: Unsplash
foto: Unsplash
Cine vine cu aceste idei de eradicare a ursului și de ce s-a ajuns atât de departe? Sociologul Alfred Bulai nu e convins că urșii momiți pe căile ferate ar putea fi vreodată în pericol dintr-un singur motiv: "transportul feroviar din România e la pământ".

Val Vâlcu a deschis subiectul încă fierbinte al urșilor din România, tot mai vânați pentru că încalcă proprietățile oamenilor și fac ravagii, chiar victime.

"Pe mistreți i-au mai rărit cu pesta porcină... dar cu urșii se petrec scene atroce. Au venit iubitorii de animale cu contracte la ONG-uri, ei aplică de unde au finanțare și nu mai pot de grija urșilor care înainte erau monitorizați de vânători. Aveau interes să-i apere, să-i crească, să-i facă trofeu, nu să decimeze populația de urși. Erau reglementate lucrurile astea și, din când în când, mai împușcau câte unul și creștea portul valutar -  cum spuneau pe vremuri. Ei, acum s-a ajuns la scene de groază, le pun ipsos în mâncare, mor ăia în chinuri, pun momeli pe liniile de tren ca să-i calce trenul..." a spus jurnalistul.

Alfred Bulai: Tu-ți dai seama că dacă dă trenul peste urs și trenul are o mică problemă!

Val Vâlcu: La viteza cu care merge trenul în România... Chiar mă uitam că e grevă la CFR și cică trenurile au venit cu două ore întârziere, păi, scuză-mă, dar două ore sunt o zi normală de lucru, nici nu știu cum și-au dat seama că e grevă!

Astfel, discuția despre urși a alunecat subtil înspre problema trenurilor din România.

Alfred Bulai: Sistemul de transport feroviar e la pământ în România din punct de vedere al calității transportului, al vitezei... totuși, e o țărișoară mică România, n-ai mii de kilometri. Pe de altă parte trebuie să înțelegem că și prețul este mic. În alte state costurile în transportul feroviar sunt mari. Na, transportul costă că e o parte importantă a unei economii. Gândește-te doar că de ani și ani primăria Bucureștiului plătește din cele mai multe fonduri, dintr-un buget imens, pentru RADET și pentru transportul în comun.

Val Vâlcu: Pentru transportul în comun are sens pentru că mai reduci traficul auto...

Alfred Bulai: Ție ți se pare că-i redus traficul auto în București?

Val Vâlcu: Uite, ai să râzi! De când a pus 5 lei parcarea pe oră sau 30 de lei pe zi, nu mai știu, de când au tras dungile alea albastre parcarea la Casa Presei e jumătate goală!

Dezbaterea a continuat aici:

         

Youtube video image

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel