Data publicării:
Despre urși și trenuri. "Se petrec scene atroce! Le pun momeli pe linii ca să fie călcați! Dar la viteza cu care merge trenu'n România..."
Cine vine cu aceste idei de eradicare a ursului și de ce s-a ajuns atât de departe? Sociologul Alfred Bulai nu e convins că urșii momiți pe căile ferate ar putea fi vreodată în pericol dintr-un singur motiv: "transportul feroviar din România e la pământ".
Val Vâlcu a deschis subiectul încă fierbinte al urșilor din România, tot mai vânați pentru că încalcă proprietățile oamenilor și fac ravagii, chiar victime.
"Pe mistreți i-au mai rărit cu pesta porcină... dar cu urșii se petrec scene atroce. Au venit iubitorii de animale cu contracte la ONG-uri, ei aplică de unde au finanțare și nu mai pot de grija urșilor care înainte erau monitorizați de vânători. Aveau interes să-i apere, să-i crească, să-i facă trofeu, nu să decimeze populația de urși. Erau reglementate lucrurile astea și, din când în când, mai împușcau câte unul și creștea portul valutar - cum spuneau pe vremuri. Ei, acum s-a ajuns la scene de groază, le pun ipsos în mâncare, mor ăia în chinuri, pun momeli pe liniile de tren ca să-i calce trenul..." a spus jurnalistul.
Alfred Bulai: Tu-ți dai seama că dacă dă trenul peste urs și trenul are o mică problemă!
Val Vâlcu: La viteza cu care merge trenul în România... Chiar mă uitam că e grevă la CFR și cică trenurile au venit cu două ore întârziere, păi, scuză-mă, dar două ore sunt o zi normală de lucru, nici nu știu cum și-au dat seama că e grevă!
Astfel, discuția despre urși a alunecat subtil înspre problema trenurilor din România.
Alfred Bulai: Sistemul de transport feroviar e la pământ în România din punct de vedere al calității transportului, al vitezei... totuși, e o țărișoară mică România, n-ai mii de kilometri. Pe de altă parte trebuie să înțelegem că și prețul este mic. În alte state costurile în transportul feroviar sunt mari. Na, transportul costă că e o parte importantă a unei economii. Gândește-te doar că de ani și ani primăria Bucureștiului plătește din cele mai multe fonduri, dintr-un buget imens, pentru RADET și pentru transportul în comun.
Val Vâlcu: Pentru transportul în comun are sens pentru că mai reduci traficul auto...
Alfred Bulai: Ție ți se pare că-i redus traficul auto în București?
Val Vâlcu: Uite, ai să râzi! De când a pus 5 lei parcarea pe oră sau 30 de lei pe zi, nu mai știu, de când au tras dungile alea albastre parcarea la Casa Presei e jumătate goală!
Dezbaterea a continuat aici:
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News