Descoperire arheologică pe lotul 1 Nord al Autostrăzii A0, unde lucrările ar trebui să înceapă curând
Au fost descoperite situri arheologice suplimentare pe lotul 1 Nord al Autostrăzii A0.
Bucureștiul rămâne una dintre singurele capitale din Uniunea Europeană fără o centură la nivel de autostradă în jurul orașului. Lucrările însă au început, doar că până la finalizare mai durează câțiva ani.
"Am fost într-o vizită pe şantierul Lotului 1 Nord al Autostrazii Bucuresti AO, unde antreprenorul a început lucrările de cercetare arheologică, lucrări care se desfăşoară în paralel cu etapa de proiectare.
Situaţia este următoarea:
- au început lucrările de cercetare arheologică în teren, care vizează 12 siturı, atât a cele 4 situri prevăzute în documentația Studiului de Fezabilitate, cât și a celor 8 situri suplimentare, găsite pe teren:
- activitatea de cercetare arheologică se desfăşoară pentru primele 2 situri din zonele Bâcu (Giurgiu) şi Zurbaua (Ilfov), cu 7 arheologi, 6 utilaje, 8 camioane şı 60 muncitori, iar în perioada următoare este prevăzută începerea activității și pe siturile nr. 3 şı 4 din Buftea (Ilfov):
- pe situl 1 (Bâcu) a fost descoperită o locuire din perioada secolelor VI-VII p. Chr., iar pe situl 2 (Zurbaua) au fost descoperite vestigii din Neolitic. Epoca Bronzului, Hallstatt, La Tene, secolele VI VII p. Chr.
- chiar dacă s-au descoperit situri arheologice suplimentare, acestea NU vor impacta negativ, din punct de vedere al termenului de execuție, graficul lucrărilor.
- au fost executate lucrările de deminare ale terenului pe întregul traseu, cu excepția celor două zone de pădure, între km 7 + 0 -km 9+000 şi km 13 + 400 -km 14 + 400 unde este nevoie de emiterea avizelor necesare pentru scoaterea din fondul forestier
Constructorul va depune săptămâna viitoare documentația tehnică pentru obţinerea Autorizaţiei de Construire necesară începerii execuţiei lucrărilor înainte de termenul prevăzut in graficul contractual," anunță secretarul de stat Irinel Scrioșteanu.
Ce se va construi pe Autostrada A0 Nord, lotul 1
Contractul prevede executarea şi a două pasaje supraterane:
- Pasaj peste CF101 Bucuresti - Pitesti DN7 cu o lungime de 733 m
- Pasaj peste râul Colentina CF 300 Bucuresti - Ploiesti şi CF Mogosoaia - Buftea, cu o lungime de 650 m
- Valoarea contractului este de 815,07 mil. lei fără TVA, finantare din fonduri europene nerambursabile, iar termenul de finalizare al lucrărilor este de 34 luni din care 12 luni pentru etapa de proiectare și 22 luni pentru etapa de execuție a lucrărilor.
Lotul 1 Nord al Autostrăzii Bucureștiului se află intre A1 si DN1, de la Dragomirești la Corbeanca și are o lungime de 17.5 km.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News