Mariana Ioniță, director general al CNAIR S.A., a anunțat în cadrul unei întâlniri cu operatorii turistici din zona Transfăgărășanului, organizată la inițiativa deputatului Ionuț Moșteanu, că se ia în calcul organizarea unui grup de lucru care să găsească soluții pentru asigurarea traficului pe DN 7C, în condiții de siguranță.
Reprezentanții DRDP București și Brașov, în a căror administrare se afla DN 7C, prezenți la întâlnire, și-au arătat deschiderea pentru găsirea unei soluții optime pentru toate părțile implicate.
”Mă bucur că ne-am întâlnit în această formulă. Vreau să reiterez interesul CNAIR pentru dezvoltarea comunităților din zona Transfăgărășanului. Ne propunem să venim în întâmpinarea mediului de afaceri cu o infrastructură calitativă. În acest sens, am decis să inițiem un amplu program de întreținere pe Transfăgărășan, și, în paralel, expertize tehnice în baza cărora să se poată decide reparațiile capitale în zonă. Important e că începem anul acesta și asigurăm partea de întreținere.
Astăzi am discutat posibilitatea elaborării unor amendamente la Normativul privind circulația rutierǎ pe drumurile montane, Drumul Național – DN7C „Transfăgărăşan”, în sensul măririi perioadei de trafic de-a lungul întregului an calendaristic, în funcție de condițiile meteo. Pentru aceste amendamente se așteaptă atât propunerea domnilor deputați, cât și a operatorilor economici.
Vrem să ajutăm mediul de afaceri menținând, bineînțeles, siguranța participanților la trafic”, a explicat Mariana Ioniță, director general CNAIR.
"Transfăgărășanul este un simbol al României"
”Transfăgărășanul este un simbol al României și, totodată, un obiectiv turistic pentru străini. Sunt perioade când drumul este închis în mod obiectiv, însă sunt perioade când a fost închis fără a se lua în considerare vremea. Vrem ca drumul să fie deschis atât cât permite vremea. Transfăgărășanul este vital pentru români și reprezintă unul dintre cele mai frumoase locuri din țară” a precizat Dan Grecu, unul dintre operaturii turistici din zonă.
”Am participat la toată existența Transfăgărășanului încă de la proiectare. Am 45 de ierni ca experiență în această zonă și consider că una dintre soluții, așa cum s-a aplicat și în alte state cu condiții geografice similare, e de a organiza grupuri mixte de monitorizare a zonei pentru a decide când efectiv să se închidă/deschidă Transfăgărășanul”, a subliniat Adrian Dăscălescu, Salvamont Curtea de Argeș .
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- De ce scăpăm greu de burtă. Carmen Brumă: Poți să faci un milion de abdomene, nu se va vedea
- Horoscop 6 mai: Berbec, Taur, Gemeni, Rac, Leu, Fecioară. Discuții aprinse, în a doua zi de Paști, pentru o zodie. Îți fac rău!
- A doua zi de Paști. Ce trebuie să facă toți credincioșii în Lunea Albă din Săptămâna Luminată
- BANCUL ZILEI: Femeia cu inițiativă
- Klaus Iohannis, cu avionul de lux în SUA, pentru a-și lua "Oscarul de la Washington". Bogdan Chirieac arată cum puteau fi "salvați niște bani" - Foto
- Ciorbă de murături: Rețeta momentului. O vei prepara de mai multe ori
- Motivul primei vizite a Regelui Charles al III-lea în România. Camelia Csiki: Puțină lume știe. Este legată de o condiționare
- Chefi la cuțite: "Lovitură psihică" în echipa lui chef Alexandru Sautner
- Motorina ar putea să dispară din benzinării: "Este o scădere uriașă”
- Cea mai mare greșeală pe care o facem când ne rugăm. Preotul Adrian Agachi: E o scuză pe care o auzim foarte des nu doar la spovedanie, ci și în general