"Deși inițial era rezervat aristocrației, sendvișul a devenit preparatul ideal pentru stilul de viață contemporan. Complet din punct de vedere nutrițional, ușor de transportat și de consumat, sendvișul satisface toate gusturile. Fie că e vorba de masa de dimineață sau de o gustare, de un prânz luat la serviciu sau o cină pe canapea, cu un sendviș ai scăpat de grija mesei.
Cum a apărut sandvișul
Care e povestea lui? Legenda atribuie paternitatea englezului John Montagu, conte de Sandwich. Fiind un jucător pasionat, a avut ideea să se hrănească cu carne rece pusă între două felii de pâine, ca să nu părăsească masa de joc. Ulterior, toată lumea cerea “ce-a mâncat Sandwich”. Din anul 1762 îi spunem sendviș, deși obiceiul de a mânca pâine cu diferite toppinguri există încă din antichitate.
Egiptenii utilizau feliile de pâine ca suport pentru a consuma brânză și pește. În secolul 19, sendvișul era consumat de aristocrați și oameni de afaceri, mai ales în cercuri selecte sau în cluburi - de unde și numele de club Sandwich. În anii '30, se inventează o mașină care permite producția industrială de pâine feliată, iar sendvișul trece oceanul în Statele Unite unde are un succes răsunător. Pâinea va fi înlocuită cu o chiflă, iar carnea cu o chiftea… Așa începe era fast-food iar sendvișul se transformă în burger.
Înapoi în Europa: În Franța anilor '30, sendvișul e la modă în rândul muncitorilor care lucrează la uzină. După război, odată cu boomul economic și schimbarea stilului de viață, consumul de sendvișuri se generalizează în toate clasele sociale. Cantitatea de pâine scade iar umpluturile se diversifică. În prezent sendvișul a devenit atât de rafinat, încât se regăsește în meniurile multor restaurante.
Consumul de paine garnisită cu tot felul de ingrediente este la modă mai ales în rândul tinerilor, care doresc să nu piardă timp cu pregătirea mesei. Faptul că poate fi mâncat fără tacâmuri și farfurii dă un sentiment de libertate. Poți să fii în aer liber, la birou sau în călătorie, nu există nici o regulă când vine vorba de sendvișuri. Diversitatea ingredientelor este nelimitată, în funcție de gusturile personale, de tradiții și de tipul de pâine folosit, formele și aspectul sendvișului pot varia. De la hamburgher la șaorma, hotdog, kebab, gyros, tacos, pita, baghetă sau tartine, totul e permis!
"Soluția? Reducem cantitatea!"
Singura veste tristă: sendvișul îngrașă! Nici nu ar putea fi altfel, la cât este de bine asortat. Avem laolaltă carbohidrații din paine, proteinele și grăsimea din mezeluri și brânzeturi, carne pește și ouă, plus diferite sosuri care încarcă rețeta din plin. Am lăsat deoparte legumele și cruditățile, o frunză de salată, un ardei și câteva felii de roșii aduc culoare, dar nu rezolvă aportul caloric. Soluția? Reducem cantitatea! Fie mâncăm un sendviș mic, fie îl împărțim cu prietenii. Iar dacă mergeți la picnic, nu uitați că natura și mișcarea sunt mai importante decât mâncarea", a scris Mihaela Bilic pe Facebook.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- SUA și Coreea de Sud blochează transporturile de petrol din Coreea de Nord. Cooperare ilegală cu Rusia, suspectată
- Horoscop 27 martie: Berbec, Taur, Gemeni, Rac, Leu, Fecioară. Zodia care trebuie să facă schimbări la serviciu. Șefii te vor privi cu alți ochi
- Musaca de post, rețeta simplă. Cine a zis că fără carne n-are gust?
- Ruptura dintre Harry și William, tot mai adâncă. Condiția Ducelui de Sussex pentru a veni de Paște în Marea Britanie
- Modificare majoră în Programul Casa Verde Fotovoltaice 2024. Laurențiu Neculaescu (AFM): Am învățat de anul trecut / video
- Șoferii, constrânși fizic să reducă viteza. Titi Aur, despre măsura care îi deranjează pe teribiliști: Forțată, dar necesară! / video
- Cele mai vândute telefoane din lume. Samsung nu este nici măcar în top 10
- Casa Verde Fotovoltaice 2024. Laurențiu Neculaescu, AFM: Buget record! Actele necesare
- Mircea Coșea analizează ”războiul șefilor de la guvern cu șefii BNR”: Trebuie să ne speriem!
- Noi reguli în aeroporturile din România, din 31 martie. Poliția de Frontieră explică ce se schimbă odată cu intrarea în Schengen aerian