
"Când mergi noaptea pe un drum întunecat, fără vizibilitate, şi îţi vine o maşină din faţă, viteza ta trebuie să fie aproximativ egală cu cea a celui care îţi vine din faţă. Dacă cel din faţă merge foarte încet, şi tu trebuie să mergi mai încet. De ce? Pentru că în momentul în care se intersectează cele două maşini, ai vizibilitate zero. Nu mai vezi nimic din cauza farurilor celui care vine din faţă.
Şi în momentul ăla, dacă aveţi o viteză aproximativ egală, ultimii metri i-ai văzut când încă nu te-ai intersectat cu celălalt.
Dacă vreţi să ducem chestia asta la extrem, mai e un exemplu. Dacă o maşină stă pe loc, cu faza scurtă aprinsă, şi tu vii din contrasens, eşti obligat să opreşti aproape la zero, pentru că nu mai vezi nimic. Farurile lui fac aproape un zid.
Deci vitezele trebuie să fie aproximativ egale pentru a se circula în siguranţă", a declarat Titi Aur la DC Conducem.
Dăm flash-uri noaptea?
"Nu ai de ce să faci asta. Dacă ai maşină în faţă, nu ai motive să aprinzi faza lungă, pentru că ea deschide drumul. Nu aprinzi faza lungă, şi pentru că nu ai nevoie, şi pentru că îl orbeşti sau încurci pe şoferul din faţa ta. Şi nu ai nici de ce să dai flashuri. Doar dacă are cel din faţa ta probleme, şi vrei să îl atenţionezi. Dacă dai flash-uri noaptea, să fie scurt, ca să nu orbească şoferii ceilalţi", a mai spus Titi Aur.
Care sunt, de fapt, luminile de întâlnire la maşini. Diferenţa între autoturismele noi şi vechi. Luminile de poziţie, inutile în trafic
"Lumina de întâlnire este faza scurtă (n.r. a farurilor). Sau, la maşinile moderne, sunt acele lumini de zi. Acele leduri speciale. Dacă nu sunt acele leduri, vorbim de faza scurtă.
Văd de multe ori pe şosea maşini care merg doar cu poziţiile aprinse. Dacă vezi o maşină pe şosea doar cu poziţiile aprinse, o să te apropii de maşina respectivă şi o să vezi că prima dată vezi maşina şi abia apoi că are poziţia aprinsă. Deci e inutil să învârţi de acel buton doar până la jumătate. La maşinile cu faza scurtă aprinsă, prima dată se observă lumina farurilor, şi abia apoi maşina. Asta înseamnă să înţelegi şi să aplici reguli de siguranţă rutieră. Ca să fii în siguranţă nu înseamnă doar să mergi încet. Sunt mulţi care spun că nu sunt interesaţi de cursuri de defensivă, petnru că îi învaţă să meargă încet. Absolut greşit. Un curs de defensivă înseamnă să înveţi sau să îţi aduci aminte multe lucruri care te pot face să fii în siguranţă. Aparent banale!", a declarat Titi Aur la DC Conducem.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Călin Donca, nou mesaj din spatele gratiilor / Răspuns pentru Dorian Popa / Ce se întâmplă cu banii celor care au investit în panouri / video
- ICCJ: Badea, Ciuvică, Gâdea primesc despăgubiri de la Camelia Bogdan. Fosta judecătoare cerea 100 de milioane de lei
- Liderul FPÖ îl compară pe Nehammer cu o cămilă. Care e motivul ironiei
- BANCUL ZILEI: Un primar, la încheierea conturilor cu viața...
- Măsuri care vizează toți angajații MAI. Despescu: Test obligatoriu. Cine nu se supune... ne pare rău. Nu putem fi colegi / video
- Mircea Badea, reacție după incidentul lui George Simion cu bărbatul care-l întreba insistent „Cum este să fii rusofil?”
- Noi dezvăluiri despre presupusa amantă a lui Călin Donca / Ce strategie folosește pentru a-i vrăji pe milionari
- Cea mai nouă șarlatanie. Dan Negru: Mândria și orgoliul au luat locul smereniei și cumsecădeniei
- O maşină din România, accident la 129.000 km. Ţara noastră, lider european la coliziuni pe şosea. Titi Aur, sfat pentru tinerii şoferi
- Horoscop 2-8 octombrie. Zodia care vrea să facă dreptate pentru cei dragi. Daniela Simulescu: Nu încerca să rezolvi ceva ce nu ai rezolvat la tine / video