Data publicării:

CSM, aviz negativ proiectului de lege depus de USR pentru înființarea unui DNA al pădurilor și mediului

Autor: Crişan Andreescu | Categorie: Stiri
WhatsApp
CSM, aviz negativ înființării DNA-ului pădurii
CSM, aviz negativ înființării DNA-ului pădurii

Consiliul Suprem al Magistraturii  a avizat negativ proiectul USR privind înființarea Direcției de Investigare a Infracțiunilor de Mediu, care ar fi urmat să combată la nivel național nerespectarea legislației în domeniu.referitor la înfiinţarea unei structuri de parchet care să se ocupe doar de infracţiunile de mediu. 

Decizia a fost luată cu 10 voturi pentru „avizare negativă" și opt pentru „avizare favorabilă cu observații".

Proiectul de lege pentru înființarea Direcției de Investigare a Infracțiunilor de Mediu a fost depus în Parlament pe 9 martie de USR și a fost inițiat de Stelian Ion, Silviu Dehelean, Cornel Zainea, George Dircă, Allen Coliban și Mihai Goțiu.

Direcția de Investigare a Infracțiunilor de Mediu ar urma să funcţioneze în cadrul Parchetului General şi să fie condusă de un procuror-şef, numit de preşedintele României, la propunerea ministrului Justiţiei cu avizul CSM. Direcția ar urma să ancheteze tăierile ilegale de păduri, depozitările ilegale și traficul de deșeuri, nerespectarea normelor antipoluare, scoaterea definitive sau temporată din circuitul agricol ori silvic de terenuri de pe raza ariei naturale protejate, capturarea sau uciderea speciilor sălbatice cu mijloace nelegale.

Ce prevedea proiectul depus de USR

a) infracţiunile prevăzute de art. 106 alin. (1) şi (2), art. 107 alin. (1), art. 107 indice 1, art. 108 alin. (1), art. 109 alin (1), art. 110 din Legea 46/2008 privind Codul Silvic, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

b) infracţiunile prevăzute de art. 52 din Ordonanţa de Urgenţă nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare;

c) infracţiunile prevăzute de art. 98, alin (1)-(5), din OUG 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare;

d) infracţiunile prevăzute de art. 81 din Legea nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător, cu modificările şi completările ulterioare;

e) infracţiunile prevăzute de art. 92, alin. (1)-(3), art. 93 alin. (1) şi alin. (2), art. 95 alin (1) şi alin. (2), din Legea nr. 107/1996 privind Legea Apelor, cu modificările şi completările ulterioare;

f) infracţiunile prevăzute de art. 63 alin. (1) din Legea nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

g) infracţiunile prevăzute de art. 2 - 8 din Legea nr. 101/2011 pentru prevenirea şi sancţionarea unor fapte privind degradarea mediului, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

h) infracţiunile prevăzute de art. 42 alin. (1), art. 43, art. 44, art. 45 din Legea nr. 407/2006 privind vânătoarea şi protecţia fondului cinegetic, cu modificările şi completările ulterioare;

i) infracţiunile prevăzute de art. 355 şi 356 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel