Conducere nouă cu obiective clare, la Puratos Romania
Compania Puratos România, parte a concernului internațional Puratos Group, cu sediul în Belgia, are, din luna iunie, un nou director general, în persoana Gabrielei Bereș, care a venit la conducerea companiei cu obiective clare: eficientizare internă, orientarea către client şi abordarea unor canale aflate în plină dezvoltare.
Pentru Gabriela Bereș, promovarea sa în funcția de director general al Puratos Romania, demonstrează încrederea grupului belgian în managerii români, în contextul în care, începând cu 2012, managementul a devenit 100% românesc cu o medie de vârstă de 35 de ani. ”Lucrez aici de 7 ani. Am alături de mine o echipă foarte bună. Colegii mei în majoritate sunt noi, iar când spun noi însemnând că sunt veniţi fie din altă companie, fie din cadrul firmei, dar promovaţi de curând. Acesta este un lucru extrem de important întrucât putem să păstrăm un balans între vechi şi nou. Putem să asigurăm continuitatea lucrurilor începute şi în acelaşi timp să venim cu o abordare nouă asupra businessului” a declarat Bereș.
Aceasta a explicat că viziunea echipei de management nu se modifică ”o dată cu schimbarea conducerii”, ci doar se trece la o altă etapă, deoarece compania Puratos este o companie stabilă care a îmbrăţişat politica” celor 20 de mile”. Bereș a precizat că aceasta este o politică de corporație dificilă, care presupune ca în fiecare zi să se facă cele 20 de mile, nici mai mult, nici mai puțin, indiferent că e soare sau că plouă, indiferent de condiţiile nefavorabile din mediul extern.
”Este greu în perioada de criză, dar este la fel de greu în perioade favorabile, întrucât omeneşte ai tendinţa să parcurgi mai mult, respectiv să vinzi mai mult. Aceasta dă stabilitatea necesară firmei şi îi conservă resursele în perioade de dezvoltare economică pentru perioadele grele”, a adăugat noul director general Puratos România.
În legătură cu planurile de viitor, Gabriela Bereș a mărturisit că ele vizează clienţii noştri și soluţii tehnologice noi pentru 2013. ”Produsele cu valoare adăugată, suportul tehnic şi o abordare concertată a organizaţiei către clienţii noştri sunt principalele planuri pe care le vom avea. Noi avem distribuţie directă aproape în toată ţara ceea ce ne va ajuta să implementăm rapid noile produse”, a explicat noul directr general, menționând că acolo unde nu există distribuţie directă, se lucrează cu distribuitori exclusivi, în parteneriate trainice de cel puţin 10 ani, concomitent acționând și pentru pregătirea unei echipe dedicată clienţilor industriali unde este nevoie de o abordare total diferită de ceea ce se numeşte client artizanal.
”În acest moment putem să discutăm de o piaţă de “commodity” care se adresează masei şi de o piaţă care cere produse cu valoare adăugată, cu beneficii nutriţionale care să asigure un echilibru al vieţii de zi cu zi. Noi aici dorim să fim parteneri cu clienţii noştri, să îi susţinem în dezvoltarea de produse sănătoase pentru populaţie. De asemenea, dorim să abordăm canale mai puţin convenţionale, precum canalul QSR, HORECA (unde putem să promovăm ciocolată reală belgiană, Belcolade) sau în supermarket. Aceste canale sunt în plină dezvoltare şi se potrivesc cu strategia noastră de promovare a unor produse speciale. De exemplu, am început de aproximativ o lună un parteneriat cu lanţul de magazine Mega Image, unde promovăm PURAVITA BREAKFAST, un produs savuros, bogat în fibre şi proteine, fără adaos de zahăr, care combina perfect gustul de cereale şi fructe, constituind un mic dejun echilibrat”, a completat Gabriela Bereș.
O altă țintă vizată de noul management al Puratos România este ”apropierea din ce în ce mai mult de consumatorul final, (...) înţelegerea tendinţelor în piaţă şi a preferinţelor consumatorilor fiind extrem de importantă pentru a veni cu concept noi şi, nu în ultimul rând, pentru a fi jucători activi în educarea pieţei.
Întrebată fiind care este portofoliul de produse al Puratos, Gabriela Bereș a specificat că acesta include mixuri de brutărie foarte variate care dau savoare şi gust pâinii, umpluturi de fructe de toate felurile, cu conţinut de fruct de până la 80% care se folosesc în prăjituri şi croissante, glazuri pentru aplicaţiile din cofetărie, ciocolată reală belgiana, precum și margarina industrială
Deoarece viziunea grupului spune că oamenii vor acorda o importanţă din ce în ce mai mare alimentaţiei şi calităţii alimentelor pe care le consumă zilnic, directorul general al Puratos România precizează că, pentru 2013, compania își propune să păstreze ritmul de creştere de 10% şi să concentreze resursele umane pe care le deșine înspre piaţă, înspre relaţia cu clientul şi spre un service level cât mai aproape de ambiţiile unui grup de dimensiunea lui Puratos. Această strategie va fi urmărită în anul care urmează, deși, în România, se observă în ultimii ani o orientare a populaţiei spre produsele ieftine, cât mai ieftine, în condițiile în care există și un segment important al populației interesat să consume mâncare sănătoasă.
Întrebată ce anume a făcut Puratos în perioada de criză, noul director general Gabriela Bereș a răspuns: ”Compania a abordat “strategia wei ji” care înseamnă în chineză pericol, dar şi oportunitate. Adică s-a orientat în primul rând spre eficientizarea proceselor interne, scopul fiind să devenim “mai supli şi mai agili” pentru a reuşi să ne conservăm puterile şi să ne pregătim pentru viitor”, a conchis Gabriela Bereș.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News