Comisia Europeană propune Euro 7, o nouă normă de poluare: Limite mai stricte pentru vehicule
Potrivit noilor norme Euro 7, autovehiculele vor polua mai puțin.
Comisia Europeană (CE) propune noi standarde, numite Euro 7, pentru reducerea emisiilor poluante provenite de la vehicule și îmbunătățirea calității aerului. Pe lângă actualizarea și înăsprirea limitelor pentru emisiile de poluanți, printre noile cerințe se numără și asigurarea faptului că autoturismele noi rămân curate mai mult timp, respectiv că vehiculele respectă normele pentru o perioadă mai lungă decât cea din prezent.
După cum a anunțat recent, CE “a prezentat o propunere de reducere a poluării atmosferice generate de autovehiculele noi vândute în UE pentru a îndeplini obiectivul ambițios al Pactului verde european de reducere la zero a poluării, menținând în același timp autovehiculele la prețuri accesibile pentru consumatori și promovând competitivitatea Europei”.
Astfel, potrivit noilor norme de emisii Euro 7, vehiculele, indiferent dacă vorbim despre autoturisme, camionete, camioane sau autobuze, vor polua mai puțin, lucru foarte important mai ales în orașe. Noile standarde vizează emisiile provenite de la țevile de evacuare, dar și pe cele de la frâne și pneuri.
Pentru a reduce poluarea, în special din orașe, recent s-a stabilit la nivel european ca vânzarea de mașini noi cu motoare pe benzină și motorină să fie interzisă din 2035. În plus, prin introducerea normelor Euro 7, autoritățile europene vor să se asigure că mașinile produse până atunci, care vor mai rămâne în exploatare și după acel termen, poluează mai puțin.
Prin propunerea lansată recent de CE se reunesc normele ce se aplică acum vehiculelor, respectiv cele pentru autoturisme și camionete (Euro 6) și cele pentru camioane și autobuze (Euro VI).
“Noile norme sunt neutre din punctul de vedere al combustibililor și al tehnologiei, impunând aceleași limite indiferent dacă vehiculul utilizează benzină, motorină, sisteme electrice de transmisie sau combustibili alternativi”, după cum subliniază CE în comunicatul recent.
Noile norme trebuie aprobate de Parlamentul European și Consiliul European
Noile norme de emisii Euro 7 vor contribui la:
- un control mai bun al emisiilor de poluanți atmosferici provenite de la toate vehiculele noi: prin extinderea gamei de condiții de conducere care fac obiectul încercărilor privind emisiile în trafic. Acestea vor reflecta mai bine o gamă mai largă de condiții cu care se pot confrunta vehiculele în întreaga Europă, inclusiv temperaturi de până la 45°C sau călătorii de scurtă durată, tipice navetei zilnice;
- actualizarea și înăsprirea limitelor pentru emisiile de poluanți: limitele vor fi mai stricte pentru camioane și autobuze, în timp ce pentru autoturisme și camionete se vor aplica cele mai scăzute limite existente, indiferent de combustibilul utilizat de vehicul. Noile norme stabilesc, de asemenea, limite de emisie pentru poluanții nereglementați anterior, cum ar fi emisiile de protoxid de azot provenite de la vehiculele grele;
- reglementarea emisiilor provenite de la frâne și pneuri: standardele Euro 7 vor fi primele standarde de emisii la nivel mondial care fac mai mult decât să reglementeze emisiile țevilor de evacuare, și anume stabilesc limite suplimentare pentru emisiile de particule provenite de la frâne și pentru emisiile de microplastice provenite de la pneuri. Aceste norme se vor aplica tuturor vehiculelor, inclusiv celor electrice;
- asigurarea faptului că autoturismele noi rămân curate mai mult timp: toate vehiculele vor trebui să respecte normele pentru o perioadă mai lungă decât cea în vigoare în prezent. Conformitatea pentru autoturisme și camionete va fi verificată până când aceste vehicule ating 200.000 de kilometri și vârsta de 10 ani. În prezent, normele Euro 6/VI stabilesc limitele la 100.000 de kilometri și cinci ani;
- sprijinirea introducerii vehiculelor electrice: noile norme vor reglementa durabilitatea bateriilor instalate în autoturisme și camionete, pentru a spori încrederea consumatorilor în vehiculele electrice. Acest lucru va reduce, totodată, necesitatea înlocuirii bateriilor la începutul ciclului de viață al unui vehicul, scăzând astfel nevoia de materii prime critice necesare pentru producerea bateriilor;
- utilizarea deplină a posibilităților digitale: normele Euro 7 vor garanta faptul că vehiculele nu sunt modificate și că emisiile pot fi controlate cu ușurință de către autorități prin utilizarea senzorilor din interiorul vehiculului pentru a măsura emisiile pe întreaga durată de viață a unui vehicul.CE estimează că, în 2035, standardele Euro 7 vor reduce emisiile totale de NOx provenite de la autoturisme și camionete cu 35 % față de Euro 6 și cu 56 % față de Euro VI pentru emisiile provenite de la autobuze și camioane.
Pentru a putea intra în vigoare, noua propunere trebuie aprobată oficial de Parlamentul și Consiliul European, conform Avocatnet.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News