Coca-Cola a lansat prima băutură creată cu ajutorul inteligenței artificiale
Data publicării:
Autor: Liana Ganea
WhatsApp
foto: Freepik
foto: Freepik
Compania americană Coca-Cola a creat Y3000, o băutură concepută cu tehnologia AI,  în ediție limitată.

Coca-Cola Y3000 este „prima aromă futuristă creată împreună cu inteligența umană și artificială”, a anunțat gigantul american producător de băuturi răcoritoare.

Procesul de creare a băuturii ce se vrea a fi "revoluție" pe piața răcoritoarelore s-a întins pe două etape. În primă fază, cercetătorii de la Coca-Cola au analizat principalele arome preferate de consumatori și tendințele de pe piață pentru a înțelege cum își imaginează aceștia că vor fi aromele din viitor, a declarat un reprezentant al companiei pentru CNBC.

Pasul următor a constat în sintetizarea datelor de către un sistem de inteligență artificială, cu scopul de a contribui la dezvoltarea profilurilor de arome și a corespondenților acestora. Astfel, a fost creată noua băutură Coca-Cola Y3000 cu ajutorul tehnologiei AI.

Ce gust are

Coca-Cola nu a dat prea multe detalii despre gustul exact al noii băuturi, menționând doar că aceasta este disponibilă în două variante: cu zahăr și fără zahăr. Producătorul a aplicat, de asemenea, inteligența artificială în crearea unui design futurist, care include un logo pixelat și o paletă de culori în tonuri deschise, cu nuanțe de violet, roz și albastru.

Noua gamă Y3000 va fi însoțită și de o colecție vestimentară futuristă. Coca-Cola a încheiat un parteneriat cu brandul Ambush pentru a lansa această colecție în această toamnă. „Inspirați de atemporalitatea Coca-Cola, dorim să sărbătorim ideea tuturor despre cum ar putea arăta viitorul. Cu ajutorul tehnologiei AI, Coca-Cola Y3000 Zero Sugar imaginează care ar putea fi gustul unei Coca-Cola în viitor și introduce experiențe inovatoare pentru a explora viitorul”, a transmis Oana Vlad, director de strategii globale în cadrul companiei americane, într-un comunicat. Născută în Cluj-Napoca, Oana Vlad trăiește în Atlanta și lucrează de mai bine de zece ani la Coca-Cola, unde a ocupat mai multe poziții importante în departamentele de marketing și vânzări.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel