Președinții consiliilor județene din regiunea nord-vest, mai puțin președintele CJ Cluj, care a fost reprezentat de vicepreședintele Vákár István, au participat luni, la Zalău, la o ședință de lucru pe marginea elaborarii unei strategii regionale care să permită dezvoltarea social-economică echilibrată și durabilă a tuturor celor șase județe componente.
Potrivit unui comunicat al CJ Sălaj, discuțiile au vizat și viitoarele ghiduri de finanțare ce urmează să fie lansate în cadrul Programului Regional Nord-Vest 2021-2027, precum și identificarea soluțiilor optime pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere. Aceștia au transmis o scrisoare deschisă premierului Nicolae Ciucă și ministrului Transporturilor Sorin Grindeanu, prin care solicită sprijin în vederea deblocării tuturor aspectelor legate de continuarea investițiilor la Autostrada Transilvania, „proiect demarat în urmă cu mai bine de două decenii și marcat de o serie de disfuncționalități inadmisibile”. Conform acestora, finalizarea cât mai rapidă a investiției va deschide o nouă poartă de acces spre Europa, Autostrada A3 – Transilvania având menirea să asigure legătura cu rețelele transeuropene de transport – persoane și mărfuri. De asemenea, susțin semnatarii scrisorii, ar conduce la interconectarea județelor din Regiunea Nord-Vest cu celelalte regiuni, la creșterea mobilității pe piața forței de muncă și nu numai, cu impact benefic la nivelul tuturor comunităților din regiune.
Se avansează în ritmul melcului
În data de 18.08.2020, CNAIR a lansat o nouă licitație aferenta Subsecțiunii 3C2: Chiribis - Biharia (km 30+550 – km 59+100), cu finalizare pe 17.10.2022. Fiindcă din nou CNAIR nu și-a făcut bine temele, au fost zeci de solicitări de clarificare, ceea ce a dus la suspendarea procedurii. Dar, atenție: noua valoare estimată de echipa dlui Pistol este între 877 de milioane de lei si 1.037 milioane de lei. Ca urmare, CNAIR reușește performanța de a dubla costurile și de a lungi până în 2030 (în cel mai bun caz) termenul de la care se va circula pe acel drum.
Dacă lucrările ar fi fost executate de către Trameco SA, plecând de la valoarea ofertei de 326 milioane lei, cu toate lucrările suplimentare necesare și cu actualizarea prevăzută în Contractul de execuție, costul total care trebuia suportat de către CNAIR, ar fi ajuns la suma de 570 mil. lei. CNAIR a preferat sa rezilieze un contract care se putea termina în doi ani, la jumătate din costurile estimate astăzi, fără a mai lua în calcul că valoarea noului contract va necesita a fi majorată cu ajustarea legală a prețurilor si eventuale lucrări suplimentare.
În 6 ianuarie 2023, CNAIR a publicat în SEAP documentația pentru o noua licitație aferentă Subsecțiunii 3C1: Suplacul de Barcău – Borș, cu data limită de depunere a ofertelor 15.03.2023. Surpriză? Nicidecum: valoarea estimată a crescut aproape la dublu, fiind între 937.532.814 lei și 1.076.618.463 lei. Dacă ținem cont de majorarea prețurilor, respectiv de actualizarea legală, în caz că s-ar fi atribuit contractul, costurile ar fi fost de maximum 800 de milioane de lei. Deci, dacă la Curtea de Apel câștigă firma alungată de CNAIR, rezultă că decidenții din acest caz au generat un prejudiciu de 200 milioane de lei.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Citește articolele cu aceleași etichete:
- Horoscop 28 martie: Balanță, Scorpion, Săgetător, Capricorn, Vărsător, Pești. Zodia care are nevoie de o schimbare. Bucură-te de viață!
- Alternativa din capitalele europene, după interzicerea centralelor pe gaz. Ștefan Pălărie (USR): Nu transportă gaz până în apartament
- AFM, finanțare de 1900 de euro pentru fiecare familie unde venitul pe membru este sub 1700 de lei. Ce este programul ”Prima Conectare”. ”Aduceți civilizația în casa omului”
- Dan Negru mai vrea o lege dacă se decide închiderea supermarketurilor în weekend: Să-i interzică lui Bartoș!
- BANCUL ZILEI: După căsătorie...
- Modificarea adusă de Guvern pentru cei care locuiesc la bloc. Se schimbă modul de calcul și costurile pentru consumul de energie termică
- Strategul Cristian Socol, reacție la ultimele date Eurostat despre România. Am depășit și Ungaria. Cea mai mare viteză din ultimii 10 ani
- Şedinţă de Guvern: Modificarea unor măsuri fiscal-bugetare, pe ordinea de zi
- Un înlocuitor al zahărului, mai dăunător decât zahărul în sine. Medicii trag un semnal de alarmă: Evitați-l!
- Motivul pentru care testele PISA nu sunt relevante pentru România. Marian Staș, coordonator de programe educaționale: Analfabetismul logic e problema