CNA a interzis spotul publicitar al unei bănci cunoscute din România
Consiliul Național al Audiovizualului a luat decizia de a interzice un spot publicitar al unei bănci cunoscute din România.
CNA a analizat, în şedinţa de joi, un spot publicitar pentru asigurările de viaţă de la ING. Consiliul a primit o reclamaţie, potrivit căreia clipul a fost difuzat şi de Disney Junior, o televiziune dedicată copiilor, scrie Mediafax.
"Pe postul Disney Junior, program dedicat numai copiilor, rulează o reclamă ING în fiecare zi, în care copiii primesc un sac fără fund cu jucării, dacă închei nu ştiu ce asigurare interpretată de nişte animăluţe de pluş. (...) De unde să-i cumpăr sacu' sau animăluţele, că nu există pe piaţă. Şi sacu' fără fund??? (...)", se arată în sesizarea adresată CNA.
De asemenea, CNA a analizat şi o adresă de la Consiliul Român pentru Publicitate (RAC), care a recomandat revizuirea acestui spot publicitar.
Membrii CNA au considerat că spotul ING încalcă legislaţia audiovizualului, respectiv articolul 93 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, potrivit căruia "Comunicările comerciale audiovizuale trebuie să respecte, indiferent de formă şi de durată, principiile de protecţie a minorului, de informare corectă a publicului, de respectare a demnităţii umane, de asigurare a unei concurenţe loiale".
De asemenea, CNA susține că spotul publicitar încalcă şi articolul 104 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, care prevede că "Sunt interzise publicitatea şi teleshoppingul în care se utilizează practici comerciale înşelătoare sau practici comerciale agresive".
Decizia a fost luată cu unanimitate de voturi de membrii CNA.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News