Clătite "Picasso" şi burgeri "Jimi Hendrix" - la festivalul de street food "The Carnival" de la Bucureşti
Clătite cu afine sau căpşune, ce poartă numele "Picasso" ori "Grigorescu", dar şi burgeri dedicaţi unor rockeri legendari precum Jimi Hendrix sau Ozzy Osbourne se numără printre delicatesele care "aşteaptă" vizitatorii festivalului de street food "The Carnival", ce începe vineri seara la Romexpo, în Capitală.
"The Carnival" reuneşte muzica şi gastronomia.
Cu două scene între care se află camioane cu mâncare, evenimentul de trei zile adună laolaltă savoarea autohtonă a papanaşilor şi plăcintelor cu dulciurile italiene, burgerii de diverse inspiraţii, peştele şi fructele de mare ce vor fi gătite într-o cherhana mobilă.
Pe scenele festivalului urban sunt anunţaţi muzicieni precum Nouvelle Vague, Hindi Zahra, Subcarpaţi, Alternosfera şi Asian Dub Foundation - Sound System.
Totul este conceput în jurul ideii de mâncare stradală - a detaliat, vineri, înainte de deschidere, organizatorul evenimentului, Florin Itu.
"'The Carnival' este un festival dedicat culturii street food, care este reprezentată cel mai bine prin acest fenomen al food truck-urilor, al camioanelor cu mâncare şi aici toată lumea vinde din food truck", a afirmat el. Itu a menţionat că anul acesta a fost dublată suprafaţa dedicată festivalului şi că la eveniment sunt aşteptate 100.000 de persoane.
Potrivit lui Florin Itu, camioanele cu mâncare generează, în România, o cifră de afaceri de peste 15 milioane de euro. Totuşi, cei care activează în acest domeniu, au alte oportunităţi decât antreprenorii din străinătate. În timp ce în alte ţări un camion cu mâncare poate face profit vânzând în locuri special amenajate, în general, în România, afacerile cu camioane cu mâncare depind de cele aproximativ 50 de festivaluri organizate în timpul anului, unde pot fi vândute aceste produse.
"Camionul este bucătărie pe roţi", a explicat Itu.
Dincolo de munca din bucătăria pe roţi, afacerea cu street food înseamnă şi creativitate, atunci când vine vorba de reclamă. Astfel, numele delicateselor au influenţe din cultura pop, arta plastică sau rock-ul clasic. Una dintre cele mai populare mâncăruri stradale - burger-ul - are, la "The Carnival", denumiri de la "The Broke Hipster" ("hipsterul falit" - n.r.) până la numele unor rockeri legendari: "Freddie" (Mercury), "Jimi" (Hendrix) sau "Ozzy" (Osbourne).
De asemenea, marii pictori şi culorile lor preferate au inspirat denumirile clătitelor din camioneta "La Nu Ştiu Cine".
Clătita "Picasso" aduce un omagiu albastrului artistului, prin afinele din reţetă, în timp ce roşul lui "Grigorescu" se regăseşte în căpşunele din clătita ce poartă numele pictorului român. În meniul clătităriei ambulante, care a primit în 2017 premiul pentru "cel mai bun desert stradal", se mai regăsesc produsele Van Gogh (ce include piure de castane), Rubens (cu mascarpone şi caramel) şi Rembrandt (cu praline, migdale şi îngheţată de caramel).
"Am pus din diferite perioade şi din diferite ţări un artist reprezentativ. (...) 'Grigorescu' e printre cei mai vânduţi", a declarat pentru AGERPRES Vali Dulea, care a început afacerea în 2015.
Dulea spune că a ales afacerea cu clătite pentru că acestea sunt "un desert de nerefuzat". El are, în prezent, două food truck-uri şi un spaţiu în Cluj-Napoca. Potrivit acestuia, investiţia într-un camion cu mâncare se ridică la aproximativ 25.000 de euro. În funcţie de eveniment, dimensiunea echipei din camion variază. Dacă la Untold echipa a fost formată din 16 persoane, la Bucureşti cinci oameni vor face clătite pentru vizitatorii festivalului de mâncare stradală, afirmă clujeanul.
Preţurile unei porţii de mâncare la festival variază de la 7 lei până la peste 100 de lei.
Intrarea în spaţiul evenimentului se face pe baza unui bilet, iar mâncarea se poate achiziţiona cu un card ce poate fi încărcat la chioşcuri din spaţiul dedicat manifestării.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News