Primarii par să uite de criză în momentul în care vine vorba de campania electorală. O analiză realizată de Asociaţia pentru Apărarea Demnităţii Cetăţeanului (APADC) arată că până în acest moment s-au cheltuit aproape 1,1 milioane de euro numai cu publicitatea outdoor pe principalele artere din Capitală. Campionul cheltuielilor este Liviu Negoiţă, primarul Sectorului 3, care a plătit deja peste 130.000 de euro. Negoiţă a ţinut să îşi afişeze bannerele în toate locurile din Sectorul 3, inclusiv pe trotuare sau prin parcuri. La polul opus se află Irinel Columbeanu care a ales o campanie mai modestă şi a cheltuit doar puţin peste 4000 de euro.
Liviu Negoiţă a cheltuit numai pentru a-şi face reclamă stradală pe principalele artere şi intersecţii peste 134.356 de euro, dintre care aproximativ 32.656 sunt cheltuieli de producţie şi 101.700 de euro sunt costurile de afişaj. Cele mai mari cheltuieli ale lui Liviu Negoiţă sunt legate de producţia prismelor amplasate pe spaţiul verde, pe trotuare şi pe pistele pentru biciclişti. Andrei Chiliman are un număr mai mare de steaguri pe stâlpi a căror producţie este mai ifetină, dar cu toate acestea costurile totale ajung la 132.101 de euro. Afişajul l-a costat pe Andrei Chiliman peste 123.210 de euro, iar producţia a fost puţin peste 8.891 de euro.
Dintre candidaţii la Primăria Capitalei, Silviu Prigoană a cheltuit pe principalele artere şi intersecţii 186.592 de euro, din care cea mai mare parte sunt steaguri şi bannere cu costuri de producţie foarte mici. Sorin Oprescu se află la mare distanţă, având cheltuieli de 104.725 de euro, potrivit estimărilor firmelor de publicitate. George Becali a cheltuit puţin peste 44.029 de euro pentru meshurile şi steagurile identificate pe marile artere.
Modalitatea de calcul are în vedere costurile minime de producţie şi montaj de 73 euro pe panou publicitar (3/4) şi 40 de euro pe zi afişaj. Pentru bannere s-a luat în calcul un tarif de producţie de 14 euro şi chirie de 20 euro pe zi. Pentru prisme (3 feţe) s-a calculat un cost mediu de producţie şi montaj de 756 de euro şi un preţ de afişaj de 1.500 de euro pe lună. Meshurile au fost estimate la un preţ minim de producţie de 1.575 de euro (130 mp medie) cu o chirie de 3.000 de euro!
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Citește articolele cu aceleași etichete:
- Orașul din România unde nu există ambuteiaje. Titi Aur: De ce se circulă extraordinar, în ciuda faptului că e foarte aglomerat / video
- Aderarea completă a României la Schengen. Comisarul European pentru Afaceri Interne, anunț important. Când ar putea fi eliminate și controalele la frontierele terestre
- Ce sunt tahionii, particulele "suspecte" care au invadat Universul
- "Sunt distrusă psihic". Ilona și Ristei, cădere nervoasă: "Este un fel de Sandu Ciorbă, ȋn chineză!"
- Naty Badea: Nu mai este de trăit în Italia. Mie îmi este foarte teamă chiar și să merg pe stradă
- Proiectul Ministerului de Interne care vizează îmbunătățirea și modernizarea sistemului. Bogdan Despescu, explicații / video
- Avocatul Poporului vrea să le facă dreptate „copiilor pandemiei” care au pierdut doi ani de școală
- USR, proiect de lege privind trimiterea pacienților de la stat la privat. Rafila, reacție
- Previziunea lui Ciuvică privind alegerile pentru Primăria Capitalei: Ia peste 40% / video
- ANAF a publicat Ghidul privind tratamentul fiscal aplicabil veniturilor obținute de persoanele fizice din prestarea unor activități de înfrumusețare/întreținere corporală