La mijlocul anilor 1950, Volvo a început să arate o preocupare aparte pentru miile de oameni care îşi pierdeau viaţa în trafic sau, în el "fericit" caz, sfârşeau răniți în fiecare an doar pentru că erau aruncați din scaun în timpul accidentelor auto. Astfel, producătorul suedez de autovehicule a decis să angajeze un bărbat pe nume Nils Bohlin în 1958, un inginer care a condus departamentul de siguranță al companiei. La acea vreme, vehiculele aveau chiar și centuri de siguranță în două puncte, dar acestea erau relativ fragile și depășite, fiind concepute de inginerul George Cayley încă din secolul al XIX-lea.
În timp ce Bohlin analiza centurile folosite până atunci, a descoperit că aceste elemente de siguranță nu protejau în mod corespunzător șoferii și pasagerii. De fapt, în multe cazuri, acestea provocau leziuni chiar mai grave decât cele produse de accidentele de mașină. Tocmai din acest motiv, mulți oameni nici măcar nu purtau centura de siguranță în vehicule. Conştient de faptul că trebuia să dezvolte un produs mult mai eficient, Bohlin a conceput o nouă centură de siguranță care să protejeze mai bine șoferii și să fie mult mai simplu de utilizat.
Cum a apărut centura în trei puncte
Proiectul său a fost centura de siguranță în trei puncte pe care o folosim în mașină și în prezent, în care curelele se atașează la șold și la nivelul umerilor. Nu a trecut mult timp până când Volvo a testat proiectul și a constatat în curând că era foarte eficient. Astfel, compania a început să le monteze pe toate vehiculele sale, precum și să ofere gratuit proiectul centurii de siguranță altor producători auto.
În 1968, centura de siguranță în trei puncte a devenit obligatorie pe toate vehiculele americane și, în curând, ideea s-a răspândit în întreaga lume. Invenția lui Nils Bohlin a fost atât de reușită, încât se estimează că a salvat mai mult de un milion de vieți numai în timpul vieții lui Bohlin, care a murit în septembrie 2002, scrie Forbes. În 1985, Oficiul German de Brevete a clasificat centura cu trei puncte ca fiind a opta cea mai importantă invenție a secolului, ceea ce, să recunoaștem, este o onoare mai mult decât meritată.
Vieţi salvate şi bani economisiţi
Se consideră că utilizarea centurii de siguranță salvează aproximativ 9500 de vieți în fiecare an. În schimb, 60% din accidentele rutiere fatale au implicat persoane care nu au purtat centură de siguranță. De asemenea, statisticile arată că doar 68% dintre oameni poartă centură de siguranță în timp ce se află în mașină. Dacă 90% din pasageri ar purta centurile de siguranță, peste 5000 de decese și 130 000 de răniri ar putea fi prevenite anual.
Din punct de vedere al costurilor, se estimează că pasagerii care nu poartă centură de siguranță suportă costuri mai mari decât cei care o fac. Se poate vorbi despre costurile aferente amenzilor primite de șoferi în cazul în care centura de siguranță nu este purtată, dar și despre costurile ce survin în urmă accidentelor rutiere. Se consideră că se pot economisi mulți bani, cea mai mare parte din urmă îngrijirilor medicale, dacă centură de siguranță ar fi purtată în timpul unui accident. În acest caz se estimează că îngrijirea unei victime care nu a purtat centură de siguranță costă cu peste 50% mai mult față de cât ar costa, în mod normal, pentru o victimă care a purtat centură de siguranță.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Citește articolele cu aceleași etichete:
- Horoscop 28 martie: Balanță, Scorpion, Săgetător, Capricorn, Vărsător, Pești. Zodia care are nevoie de o schimbare. Bucură-te de viață!
- Alternativa din capitalele europene, după interzicerea centralelor pe gaz. Ștefan Pălărie (USR): Nu transportă gaz până în apartament
- AFM, finanțare de 1900 de euro pentru fiecare familie unde venitul pe membru este sub 1700 de lei. Ce este programul ”Prima Conectare”. ”Aduceți civilizația în casa omului”
- Dan Negru mai vrea o lege dacă se decide închiderea supermarketurilor în weekend: Să-i interzică lui Bartoș!
- BANCUL ZILEI: După căsătorie...
- Modificarea adusă de Guvern pentru cei care locuiesc la bloc. Se schimbă modul de calcul și costurile pentru consumul de energie termică
- Strategul Cristian Socol, reacție la ultimele date Eurostat despre România. Am depășit și Ungaria. Cea mai mare viteză din ultimii 10 ani
- Şedinţă de Guvern: Modificarea unor măsuri fiscal-bugetare, pe ordinea de zi
- Un înlocuitor al zahărului, mai dăunător decât zahărul în sine. Medicii trag un semnal de alarmă: Evitați-l!
- Motivul pentru care testele PISA nu sunt relevante pentru România. Marian Staș, coordonator de programe educaționale: Analfabetismul logic e problema