CFR, nouă cale ferată. Premieră după 1989
Compania de Căi Ferate anunță deschiderea unei noi linii de cale ferată.
Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA informează că începând de astăzi, circulaţia feroviară între Sighişoara şi Daneş se va desfăşura pe firul II modernizat al variantei de traseu nou-construită pe intervalul de staţii Sighişoara-Aţel, care cuprinde 4 poduri feroviare, printre care podul în formă de arc peste râul Târnava Mare, 2 tuneluri, Sighişoara şi Daneş, 2 podeţe şi pasajul superior peste DN 13.
Pe noua variantă de traseu dintre Sighișoara și Daneș au fost construite trei lucrări de arta importantă: podul in formă de Arc peste râul Târnava Mare (134,6m), Tunelul Sighișoara (401m) si Tunelul Daneș (969m)- cel mai lung tunel de cale ferată din România dupa 1989. Viteza de circulație a trenurilor vor permite atingerea de 160 km/h pe traseul Sighișoara-Ațel.
Lucrările de modernizare pe cele trei loturi: Sighişoara-Aţel, Aţel-Micăsasa şi Micăsasa-Coşlariu sunt executate în proporţie de 94%, iar până în prezent au fost date în exploatare următoarele intervale de staţii:
◘ Sighişoara - Daneş (fir II pe traseul nou)
◘ Daneş - Dumbrăveni (Fir I)
◘ Dumbrăveni - Aţel - Mediaş (Fir II)
◘ Mediaş - Copşa Mică (Fir I)
◘ Copşa Mică - Micăsasa (Fir I)
◘ Micăsasa - Valea Lungă (Fir I)
◘ Valea Lungă - Blaj (Fir I)
◘ Blaj - Crăciunel (Fir II)
◘Crăciunel - Podu Mureş (Fir I)
Lucrările de modernizare aflate în execuţie între Sighişoara şi Coşlariu acoperă o gamă complexă de lucrări feroviare şi au ca obiectiv general asigurarea interoperabilităţii infrastructurii feroviare de-a lungul Coridorului Rin-Dunăre, îmbunătăţirea calităţii transportului feroviar, sporirea vitezei de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători şi la 120 km/h pentru trenurile de marfă şi introducerea sistemului ERTMS/ETCS Nivel 2.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News