O echipă de cercetători britanici de la Laboratorul Rutherford Appleton, de lângă Oxford, a reuşit să obţină "benzină artificială", care poate alimenta autoturismele actuale fără modificări şi care ar urma să coste aproximativ 25 de eurocenţi pe litru, un plin asigurând o autonomie de 450 - 700 de kilometri, în funcţie de motorizare.
Noul combustibil pe bază de hidrogen nu emană gaze cu efect de seră şi ar putea fi disponibil pe piaţă în următorii trei ani, scrie Manufacturing Digital.
"Într-un fel, hidrogenul este combustibilul perfect. Are un potenţial energetic de trei ori mai mare decât al benzinei, pe unitate de masă, iar când arde nu produce nimic altceva decât apă", a declarat profesorul Stephen Bennington, coordonatorul echipei de cercetători. "Noile materiale de stocare a hidrogenului sunt un adevărat potenţial pentru maşini, avioane şi orice alt vehicul care în prezent foloseşte hidrocarburi", a adăugat profesorul Bennington.
Cum se fabrică?
Cella Energz, compania care dezvoltă noua tehnologie, este de părere că modalităţile convenţionale de stocare a idrogenului nu sunt ideale.
"Până acum, pentru a stoca hidrogenul se foloseau fie cilindri sub o presiune de până la 700 de atmosfere, fie lichide super-răcite, până la -253 de grade Celsius. Nici una dintre aceste metode nu este practică la scară largă, deoarece necesită mari cantităţi de energie, fie pentru a menţine presiune hidrogenului, fie pentru răcirea sa. De asemenea, aceste metode nu sunt foarte sigure", explică Stephen Volker, de la Cellar Energy.
Compania a finanţat descoperirea unei metode ieftine de a capta hidrogenul, cu ajutorul unui strat subţire de polimer nano-poros. Rezultatul este un combustibil sintetic revoluţionar, format din micro-straturi care pot fi turnate asemenea unui lichid. "Am descoperit că aceste micro-straturi pot fi folosite la autoturismele care în prezent funcţionează cu benzină sau motorină, nlocuind cu succes combustibilul obţinut din petrol. Materialele folosite sunt bazate pe hidrogen, iar atunci când sunt folosite nu produc emisii de carbon", a adăugat Stephen Volker.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Citește articolele cu aceleași etichete:
- Medeea Marinescu își explică lipsa de reacție publică după ce Florin Piersic a fost internat de urgență
- BANCUL ZILEI: Secretul ascuns al limbii române
- Medicul Alin Popescu, despre un aliment de pe masa de Paște: Preparat așa... e nenorocire completă / Asta e o regulă pe care mulţi nu o respectă, din păcate
- BANCUL ZILEI: Ați greșit numărul!
- Tragedia din Vinerea Mare care a făcut înconjurul lumii. Peste 100 de români, majoritatea copii, au ars de vii în biserică
- Mircea Diaconu: E un fenomen, pe care nu-l sesizează aproape nimeni, care se petrece în România. Sunt vizați tinerii educați, IT-iștii, modernitatea țării
- Vasile Bănescu explică: De ce slujba de Înviere nu are loc în biserică. Când începe și când se termină sfânta slujbă a Paștelui
- Ploi abundente, grindină și vânt puternic în prima zi de Paști. Județele vizate de fenomenele meteo extreme
- Miracolul Luminii Sfinte? Ce știm despre aprinderea ei: Un arab și un turc verifică înainte Sfântul Mormânt
- Mioara Roman îi trimite semne Oanei Roman, din lumea de dincolo, chiar în Săptămâna Mare / foto în articol