Cei 3 factori care contribuie la creșterea în greutate. De ce scapi de obiceiul de a mânca rapid
Data publicării:
Autor: Doinița Manic
WhatsApp
Cei 3 factori care contribuie la creșterea în greutate. De ce scapi de obiceiul de a mânca rapid / Foto: Pixabay
Cei 3 factori care contribuie la creșterea în greutate. De ce scapi de obiceiul de a mânca rapid / Foto: Pixabay
Află în articol care sunt cele trei cauze probabile ale creșterii în greutate.

Rata obezității la nivel mondial aproape s-a triplat din 1975. Între 2017 și 2022, obezitatea a afectat 41,9% din populația Statelor Unite, scrie Medical News Today. Cauza principală a obezității este dezechilibrul energetic pe termen lung - consumul de mai multe calorii decât are organismul capacitatea să ardă. Cercetarea practicilor dietetice pentru pierderea în greutate este, așadar, cheie pentru tratarea obezității.

Studiile au arătat că și consumul rapid de alimente cu densitate energetică mai mare – alimente care au mai multe calorii pe gram – este legat de un aport alimentar mai mare. Alte date au arătat că alimentele foarte gustoase pot fi dăunătoare siluetei.

Între timp, aportul mai mare de proteine ​​a fost legat de o sațietate crescută și un aport mai mic de energie. Înțelegerea mai aprofundată a caracteristicilor cheie ale dietei ar putea ajuta la conceperea dietelor pentru tratarea obezității.

Constatările studiului



Recent, cercetătorii au investigat modul în care caracteristicile mesei afectează aportul caloric în patru modele alimentare diferite. Ei au descoperit că densitatea energetică a mesei, cât de repede au fost consumate mesele și consumul de alimente hiper-gustoase au influențat aportul caloric.

"Nu sunt surprins de descoperiri. La asta m-aș fi așteptat", a spus prof. Alberto Ascherio, profesor de epidemiologie și nutriție la Harvard T.H. Chan School of Public Health, care nu este implicată în studiu.

"Mâncăruri foarte gustoase înseamnă doar asta – că sunt concepute pentru a te face să mănânci mai mult. Industria alimentară lucrează din greu pentru a proiecta aceste alimente, cu mai multe runde de degustare pentru a perfecționa rețeta, iar cea mai sigura dovadă că îți place un aliment este că mănânci mai mult", a mai spus acesta.

Cum a fost efectuat acest studiu


Cercetătorii au analizat datele colectate de la 35 de persoane care au participat la două studii de hrănire a pacienților internați. Toți participanții aveau vârste cuprinse între 18 și 50 de ani și aveau o greutate stabilă în ultimele 6 luni.

În timpul studiilor, aceștia au fost expuși fie dietelor procesate minim, care au variat foarte mult în conținutul de carbohidrați și grăsimi, fie dietelor cu niveluri moderate de carbohidrați și grăsimi care variau în alimente ultra-procesate și minim procesate.

Participanții au fost expuși la două diete diferite cu meniuri rotative de 7 zile timp de două săptămâni fiecare. Li s-a cerut să mănânce cât au dorit din fiecare.

În total, cercetătorii au avut date complete pentru 2.733 de mese, inclusiv densitatea lor energetică, conținutul de proteine, viteza de alimentație și procentul de alimente hiper-gustoase consumate - definite ca cele bogate în grăsimi, sodiu, grăsimi și zahăr, sau bogate în grăsimi, carbohidrați sau sare.

În cele din urmă, cercetătorii au descoperit că densitatea energetică, procentul de alimente foarte gustoase consumate și viteza de alimentație sunt corelate cu un aport energetic crescut în toate dietele.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel