Șantierul naval Damen Shipyards din Mangalia este implicat în prezent înzece proiecte de construcții navale, inclusiv pentru o navă de explorare offshore, ce va fi livrată unui client de primă talie internațională. Alte proiecte în derulare includ:construirea a două nave cargo Roll-on/Roll-off (pentru transportul încărcăturilor pe roți-tiruri, camioane etc), construireaa patru nave tanker pentru transportul produselor chimice ce tocmai ce au fost livrate cu succes,construcția a două nave suport spărgătoare de gheață, modernizarea și retehnologizarea unui spărgător de gheață și a unei nave suport,precum și activități de reparații curente nave de la clienți naționali și internaționali.
“Ne bucură să contribuim la continuarea unor proiecte industriale deimpact din România. Șantierul naval de la Mangalia are zeci de ani de tradiție și este printre cele mai mari la nivel european, jucând un rol important atât la nivel internațional, pe segmentul industriei navale, cât și la nivel local, prin impactul pe care-l are pe piața forței de muncă, în exporturi și în ecosistemul industriei grele românești”, a declarat Bogdan Neacșu, director general CEC Bank, conform unui comunicat de presă.
Proiecte importante de modernizare a navelor
„Dorim ca Damen Mangalia să devină unul dintre cele mai performante șantiere din România cât și la nivel global și ne bucurăm că CEC Bank contribuie la susținerea acestui plan. În portofoliul curent al șantierului avem în desfășurare două proiecte de modernizare și retehnologizare nave ce aparțin autorităților române și dorim să fim în continuare un partener de bază în dezvoltarea proiectelor strategice ale României. Suntem mândri că facem parte din acest proiect unde statul Român este acționar majoritar și Damen deține controlul operațional.
Pentru industria grea românească acest concept aduce o nouă, eficientă și modernă soluție pentru o dezvoltare economică durabilă, transfer de know-how și retenția personalului calificat la nivel național”, a declarat Chris Groninger, director general Damen Shipyards Mangalia.
Șantierul din Mangalia, cunoscut inițial ca Șantierul Naval 2 Mai și-a demarat activitatea în 1976. Din 1997 și până în 2017, a fost controlat de către Daewoo-Mangalia Heavy Industries S.A.
În iulie 2018, controlul operațional al șantierului din Mangalia a fost preluat de către Grupul Damen, în cadrul unui joint-venture în care Statul Român deține 51% și grupul olandez Damen Shipyards 49%. Grupul Damen mai deține un șantier in România, la Galați, încă din anul 1998.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Orașul din România unde nu există ambuteiaje. Titi Aur: De ce se circulă extraordinar, în ciuda faptului că e foarte aglomerat / video
- Aderarea completă a României la Schengen. Comisarul European pentru Afaceri Interne, anunț important. Când ar putea fi eliminate și controalele la frontierele terestre
- Ce sunt tahionii, particulele "suspecte" care au invadat Universul
- "Sunt distrusă psihic". Ilona și Ristei, cădere nervoasă: "Este un fel de Sandu Ciorbă, ȋn chineză!"
- Naty Badea: Nu mai este de trăit în Italia. Mie îmi este foarte teamă chiar și să merg pe stradă
- Proiectul Ministerului de Interne care vizează îmbunătățirea și modernizarea sistemului. Bogdan Despescu, explicații / video
- Avocatul Poporului vrea să le facă dreptate „copiilor pandemiei” care au pierdut doi ani de școală
- USR, proiect de lege privind trimiterea pacienților de la stat la privat. Rafila, reacție
- Chirieac, după riposta Israelului asupra Iranului: S-ar putea să încheiem această pagină neagră din istoria Orientului Mijlociu
- Previziunea lui Ciuvică privind alegerile pentru Primăria Capitalei: Ia peste 40% / video
- Românii apreciază mai mult influencerii și vedetele decât medicii și profesorii. Sociolog: În topul profesiilor din SUA, artiștii sunt la nivel cu electricienii
- Sistemul RO-Alert și copiii dispăruți. Despescu: Numai prin sprijinul comunității putem avea un rezultat rapid
- Răzvan Dumitrescu, întrebare pentru George Tuță: De ce trebuia să guverneze PNL cu USR când PSD-PNL asigurase stabilitate în trecut?