Ce trebuie să faceți când primiți un colet rupt sau dacă v-au fost furtate bunuri din el
Află în articol ce trebuie să faceți când primiți un colet rupt sau dacă v-au fost furate bunuri din el.
De când cu pandemia COVID apelăm și mai des la firmele de curierat, dar din păcate serviciile oferite nu sunt mereu la nivelul așteptărilor. Mulți români fac plângeri atunci când se trezesc cu colete rupte sau chiar cu bunuri lipsă. Firmele de curierat nu țin pasul cu expansiunea comenzilor. În România există doar 11.800 de curieri, la aproape 9 milioane de clienți.
Inspectorul PRO a relatat cazul unui bărbat din Anglia care a transmis mai multe colete în Anglia. Acesta a ales firma cea mai scumpă crezând că așa serviciile vor fi de calitate, dar atunci când a primit cutiile în Anglia avut o surpriză neplăcută. Potrivit acestuia, multe dintre colete erau rupte, iar din unele lipseau lucruri.
“Când am intrat la ei pe pagină, arată o flota întreagă de mașini, zic: asta e firma serioasă… Am zis să nu mai apelez la genul dubițe din acelea mici. Firma asta mi-a luat o 1,50 lire/kg, nici nu m-am opus la bani, să ajungă coletele în siguranță. De obicei, firmele iau 80 de cenți sau 1 liră.”, a povestit Paiu Constantin, victimă.
Prejudiciu total de 4.500 de lire
Bărbatul spune că printre lucrurile dispărute se numără unelte scumpe, bijuterii din aur, două tablete, un ceas de valoare și un video proiector, un prejudiciu total estimat de bărbat la 4.500 de lire.
“La 3 noaptea, mă sună băiatul care le-a adus cu dubița… Hai să-ți dau pachetele în primire, noaptea la 3 într-o parcare. Când le-am băgat în casă, am rămas stupefiat, toate erau sparte.”, a mai povestit bărbatul.
Contactat de jurnaliști, directorul firmei din București a declarat că nu ei au livrat, efectiv, coletele spre Anglia, ci o altă societate din Fălticeni, cu care au contract de colaborare. Jurnaliștii au mers la adresa celei de-a doua firme de curierat, dar au găsit doar o casă părăsită. Contactați telefonic, o femeie le-ar fi dat o întâlnire într-o parcare. În acest caz, clientul a depus plângere penală pentru furt, la Secția 1 de Poliție din București.
Ce trebuie să facem în astfel de cazuri
În primul rând pentru a evita o astfel de situația trebuie să avem grijă pe mâna cui dăm un colet. În al doilea rând, pentru a putea fi despăgubiți trebuie trebuie să declarăm valoarea exactă a bunurilor. Potrivit legii, în colete, pot fi transportate obiecte de până la 31,5 kilograme.
În cazul distrugerilor sau al furturilor clienții vor fi automat despăgubiți la suma declarată în documente, sau o parte, dacă doar unele bunuri din colet lipsesc. Totuși, trebuie să fim atenți pentru că nu toate firmele oferă despăgubiri. De aceea, în caz de furt, clienții trebuie să meargă la Poliție sau în instanță. Deși firmele de curierat sunt autorizate de ANCOM, Autoritatea Națională în Comunicații nu are însă atribuții pentru stabilirea prejudiciilor.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News