"Din datele preliminarii și luând în calcul creșterea semnificativă a consumului, generată de măsuri de ordin fiscal, 2016 a adus un adevărat record în materie, cifra de afaceri din acest sector depășind 5,5 miliarde lei. Piața românească încă nu și-a atins potențialul maxim, dacă este să raportăm la piețele dezvoltate. În România, potrivit unor statistici realizate de jucătorii din domeniu, consumul de produse cosmetice și de parfumerie este de aproximativ 40 de euro/anual/persoană, în condițiile în care, în Franța, este de 4-5 ori mai mare", se spune în analiză.
Ce cumpără românii
Cele mai multe achiziţii de produse cosmetice se realizează din magazinele fizice, urmate de farmacii şi saloanele de cosmetică. Vânzările pe internet au crescut semnificativ în ultimii 2-3 ani.
"Studiile de consum arată că, în prezent, parfumurile generează cea mai mare cifră de afaceri din această piață, urmate de produsele de machiaj și abia apoi de cele de îngrijire. Este un trend diferit față de țările occidentale, acolo unde produsele de skin-care sunt cele mai vândute. Acest fenomen are legătură cu educația și obiceiurile de consum ale mai multor generații. În România, să nu uităm că avem încă generații care au trăit în comunism și pentru care produsele cosmeticele occidentale au reprezentat o necunoscută', afirmă analiștii KeysFin.
[citeste si]
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Cine a furat România. Cea mai mare propagandă a fost scoasă la iveală
- BANCUL ZILEI: De ziua soacrei
- Funeriu: E o greșeală fundamentală să părăsești România sau Republica Moldova pentru a te muta mai la Vest
- Pască fără aluat. Rețeta lui Liviu Dragnea pentru Paște 2024 / video
- Condiment folosit de Paște plin de pesticide
- Nicușor Dan: De ce nu e apă caldă în București / video
- Ursul a dat iama în gospodăria lui Adrian Năstase. Prima reacție a fostului premier / foto în articol
- Avea mici afaceri de 20 de ani în România, dar a plecat în UK, cu toată familia. ”În HoReCa, erau cele mai mari și mai grele controale. Veneau la două săptămâni și nu plecau fără... ”
- Când se termină coșmarul de pe Prelungirea Ghencea. Nicușor Dan spune de ce lucrările durează foarte mult. ”Tot timpul așteptăm unii după alții”
- De ce criptomonedele sunt „un mare nu”. Mitroi (analist de investiții): E eminamente speculativ. Creșterea vine doar din achiziția altcuiva