Totodată, în cadrul evenimentului, au fost prezentate o serie de oportunități pentru mediul de afaceri cu referire la dezvoltarea portului Constanța într-un hub comercial la Marea Neagră și transformarea Dunării într-o alternativă viabilă pentru transportul mărfurilor către porturile de la Marea Neagră, Marea Baltică și Marea Adriatică din Inițiativa celor Trei Mări (3SI).
„CCIR a organizat, în urmă cu trei ani, prima ediție a Forumului Economic 3SI. Dintre cele 12 țări membre ale 3SI, opt au ieșire la cele trei mări. Cu toate acestea, cele opt state nu realizează în total nici măcar jumătate din volumul comercial înregistrat de Portul Rotterdam. Este o realitate care ne spune că țările din Europa de Est au ajuns în mare parte subcontractoare ale economiei Europei de Vest. În ceea ce privește Marea Neagră, aceasta este văduvită de un motor economic puternic, de o economie puternică generatoare de trafic atât ca import, cât și ca export. Green Deal poate fi o oportunitate serioasă pentru ceea ce înseamnă trafic pe Marea Neagra și bineînțeles mai departe pe Dunăre către centrul Europei. Mărfurile care vin din Estul Africii, Sudul Asiei, Australia, sau Extremul Orient care au ca destinație Europa, trebuie să treacă prin Canalul de Suez, iar de aici până la Constanța sunt numai trei zile jumătate de marș. Cu toate acestea, se preferă Portul Rotterdam cu o distanță de 11 zile de marș. S-a creat această buclă pe care, mai ales în contextul Green Deal, încercăm să o eliminăm”, a declarat președintele CCIR, Mihai Daraban.
Lazăr Comănescu, Secretar General al Organizaţiei de Cooperare Economică la Marea Neagră a declarat: „Dezvoltarea, progresul economic, oriunde în lume depind în mod decisiv de starea transportului și a capacității de conectivitate. Din perspectiva geostrategică a țării noastre, este important să conștientizăm mai bine care este importanța și rolul regiunii Mării Negre. Această regiune constituie adevăratul pod de legătură între Europa, Asia, Orientul Mijlociu și Africa. În cadrul OCEMN acordăm o deosebită atenție acestor noi direcții de acțiune stabilite la nivel global, și aici mă refer la realizarea unei conexiuni comerciale optime cu Uniunea Europeană, mai ales în contextul Green Deal. La nivel de organizație, am promovat mai multe proiecte importante care se completează reciproc, cum ar fi autostrada din jurul Mării Negre și evident îmbunătățirea traficului pe Marea Neagra, prin emiterea BSEC Permit System, un instrument care s-a dovedit extrem de util în ultima perioadă”.
„Voi începe prin a adresa felicitări tuturor celor care activează în domeniul maritim pentru reziliența de care au dat dovadă în ultima perioadă, ultimele cifre indicând faptul că, la nivel european, volumul mărfurilor transportate pe cale maritimă și fluvială a început să revină la cel înregistrat în anii de dinainte de pandemie. În ceea ce privește Green Deal, trebuie să recunoaștem că suntem într-o situație critică din punct de vedere al nivelului poluării, iar transportul maritim este mai mult decât o soluție viabilă, reprezintă o necesitate în aceste condiții. În cazul unor mări închise, precum Marea Neagră sau Marea Baltică, impactul poluării poate fi devastator din toate punctele de vedere. Apreciem faptul că România are multe realizări în ceea ce privește un transport verde atât pe cale maritimă, cât și pe cale fluvială, și aici mă refer la Portul Verde Giurgiu”, a declarat Magda Kopczynska,director pentru Transportul pe Apă, Directoratul-General pentru Mobilitate și Transport, Comisia Europeană
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Citește articolele cu aceleași etichete:
- SUA și Coreea de Sud blochează transporturile de petrol din Coreea de Nord. Cooperare ilegală cu Rusia, suspectată
- Ruptura dintre Harry și William, tot mai adâncă. Condiția Ducelui de Sussex pentru a veni de Paște în Marea Britanie
- Musaca de post, rețeta simplă. Cine a zis că fără carne n-are gust?
- Modificare majoră în Programul Casa Verde Fotovoltaice 2024. Laurențiu Neculaescu (AFM): Am învățat de anul trecut / video
- Horoscop 27 martie: Berbec, Taur, Gemeni, Rac, Leu, Fecioară. Zodia care trebuie să facă schimbări la serviciu. Șefii te vor privi cu alți ochi
- Șoferii, constrânși fizic să reducă viteza. Titi Aur, despre măsura care îi deranjează pe teribiliști: Forțată, dar necesară! / video
- Cele mai vândute telefoane din lume. Samsung nu este nici măcar în top 10
- Mircea Coșea analizează ”războiul șefilor de la guvern cu șefii BNR”: Trebuie să ne speriem!
- Casa Verde Fotovoltaice 2024. Laurențiu Neculaescu, AFM: Buget record! Actele necesare
- Horoscop 28 martie: Balanță, Scorpion, Săgetător, Capricorn, Vărsător, Pești. Zodia care are nevoie de o schimbare. Bucură-te de viață!
- Ce face America pentru noi? Adrian Zuckerman: Nimic. Dacă România vrea să aibă de-a face cu rușii, nu se uită
- Ai încredere în parapetul de pe marginea drumului? Expert auto: Pe lumea asta nu există bun și ieftin
- Poți să faci bani din gunoi cu bani de la stat. Condițiile în care poți lua de la 2 mil. lei în sus