Cât câștigă bloggerii români
Blogosfera din România este o industrie care, în 2011, a tras 619.750 de euro din buzunarele companiilor, potrivit unui studiu realizat de blogul refresh.ro şi agenţia online de turism vola.ro.
Blogosfera din România este o industrie care, cel puţin la nivel declarativ, a cheltuit 619.750 euro din buzunarele companiilor în 2011. Jumătate de milion de euro a fost încasat de 51 de bloggeri, 8% dintre participanţii la studiul BR 2011, în timp ce un sfert de milion de euro a intrat în buzunarele unui numar de 13 bloggeri.
Din ce câştiga bloggerul bani? Advertorialele deţin fruntea clasamentului, cu 31% dintre răspunsuri, surclasând clasicele bannere, cu 23%, marketing-ul afiliat, cu 18% si proiectele speciale, cu 14%. La polul opus găsim branding de pagină, cu 4%, speaker invitaţi la evenimente, cu 3%, şi, cu câte un procent, publicitate în feed-ul RSS şi publicitate în video.
În 2011 Facebook a preluat conducerea reţelelelor sociale pe care activează majoritatea bloggerior din România, 95% dintre aceştia având un cont de Facebook. În 2009, doar 70% foloseau Facebook, Twitter fiind pe primul loc, cu 76%.
Succesul din punct de vedere al unui blogger este conferit de către traficul blogului (18%), numărul de comentarii primite (17%), şi numărul de reacţii în media sociale (16%). La coada clasamentului, cu 10%, stau câştigurile în bani, şi, cu 12%, poziţia într-un top de trafic sau influenţă.
Subiectele politice au cel mai mare impact in blogosferă
La intrebarea "care subiecte au avut cel mai mare impact în blogosfera româneasca", 45% dintre bloggeri au decis că politica este pe primul loc, urmată îndeaproape de către subiecte din new-media, divertisment, ştiri generale, monden, tehnologie, şi subiectele personale, de altfel, pe primul loc în topul preferinţelor acestora.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News