Cardurile de energie vor fi distribuite miercuri în 362.000 de locuinţe
Data publicării:
Autor: Alexandru Negrici
WhatsApp
Cardurile de energie vor fi distribuite miercuri în 362.000 de locuinţe/ Sursa foto: Facebook Poşta Română
Cardurile de energie vor fi distribuite miercuri în 362.000 de locuinţe/ Sursa foto: Facebook Poşta Română
Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene (MIPE) informează că poștașii vor ajunge în 362.000 de locuinţe, în cursul zilei de miercuri, pentru a distribui cardurile de energie.  

Astfel, până la finalul lunii februarie, toţi beneficiarii eligibili vor primi acasă cardul de energie. Plăţile se vor putea efectua începând cu 20 februarie, iar prima tranşă de 700 de lei va putea fi utilizată până la 30 iunie 2023.

Conform sursei citate, ministrul Marcel Boloş şi directorul general al Companiei Naţionale Poşta Română, Valentin Ştefan, au efectuat o vizită de lucru la Oficiul Poştal Buftea, cu ocazia startului procesului de distribuţie a cardurilor de energie finanţate din fonduri europene prin Programul Operaţional Capital Uman şi prin Programul Operaţional Regional.

În cursul zilei de miercuri, peste 360.000 de beneficiari din 7 judeţe ale ţării vor intra în posesia cardurilor livrate de către Poşta Română. Din bugetul de 4 miliarde de lei alocaţi acestui program vor fi sprijinite 4 milioane de persoane din medii vulnerabile din România.

'Dăm oficial startul etapei de distribuire a ajutoarelor pentru plata facturilor la energie de care vor beneficia 4 milioane de români. Cu sprijinul Poştei Române, în cursul zilei de astăzi peste 360.000 de beneficiari din 7 judeţe vor primi acasă cardurile pentru energie. Procesul va continua în perioada următoare, astfel încât până la data de 20 februarie, când vom avea posibilitatea de a plăti din aceşti bani ajutorul de încălzire, cât mai mulţi beneficiari să fi intrat deja în posesia cardurilor. Reamintesc că, în paralel cu procesul de distribuţie, se prelucrează informaţiile din declaraţiile pe proprie răspundere şi continuă procesul de interogare a bazelor de date pentru cei 550.000 de beneficiari pentru care sunt necesare clarificări înainte de decizia de emitere a cardurilor. Fac apel către toţi beneficiarii acestui ajutor de încălzire la calm şi să aibă încredere că primesc aceste carduri, odată incluşi în listele de beneficiari. Mulţumesc din nou Poştei Române pentru sprijinul esenţial pe care ni-l acordă pentru a putea implementa acest program, cel mai mare de acest gen realizat până acum de Guvern', a declarat ministrul Marcel Boloş.

Judeţele în care se vor distribui cele 362.000 de carduri în cursul zilei de miercuri sunt Alba (37.000), Argeş (53.000), Ilfov (29.000), Bucureşti (106.000), Bacău (52.000), Teleorman (27.000) şi Bihor (58.000).

Joi, 2 februarie, vor fi livrate alte 132.000 de carduri în judeţele Brăila (34.000), Covasna (21.000), Giurgiu (21.000), Vâlcea (27.000) şi Botoşani (29.000). Cardul de energie se livrează de către Poşta Română la domiciliul beneficiarului, cu confirmare de primire.

Ajutorul pentru plata facturilor se acordă în două tranşe, a câte 700 lei fiecare. Prin intermediul acestor vouchere se vor putea achita facturile pentru electricitate, gaz, energie termică în sistem centralizat de termoficare, butelie, lemn de foc, păcură, peleţi şi alte materiale de încălzire.

Reprezentanţii MIPE reamintesc că beneficiarii vor putea utiliza ajutorul pentru plata facturilor la energie prin următoarele modalităţi: direct la poştaş, la orice oficiu poştal din mediul urban sau la oficiul poştal pe raza căruia îşi are domiciliul beneficiarul, în mediul rural; online, prin intermediul aplicaţiei informatice pe care Poşta Română o va pune la dispoziţie.

Conform sursei citate, plăţile se vor putea efectua după următorul calendar: pentru tranşa I - valoare de 700 lei în perioada 20 februarie - 30 iunie 2023; pentru tranşa II - valoare de 700 lei în perioada septembrie - 31 decembrie 2023.

Potenţialii beneficiari vor fi înştiinţaţi dacă s-au descoperit situaţii care îi fac neeligibili. În acest caz, ei pot suna la 0319966, numărul de call center pentru care Poşta a mobilizat peste 50 de angajaţi, unde vor primi informaţii suplimentare şi vor fi îndrumaţi, dacă situaţia poate fi corectată.

Documentele necesare plăţii facturilor la energie prin intermediul cardului vor putea fi transmise şi electronic, printr-o aplicaţie pusă la dispoziţie de Compania Naţională Poşta Română, scrie Agerpres.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel