„Voi încerca să vă fac doar câteva sugestii care să vă slujească drept reper în deciziile dumneavoastră, stimați pasageri ai tuturor curselor aeriene, după ce ați fost atât de afectați în ultimii trei ani de evoluția nedorită și de neimaginat a aviației civile mondiale. Toate aceste sugestii le-am denumit conform titlului “Ghidul pasagerului aerian postpandemic”, ghid ce este destinat a veni acum în epoca postpandemică, în întâmpinarea pasagerul român, consumator de produse și servicii specifice și cu reglementări puține și necunoscute sau insuficient cunoscute în general.
1. Alegerea destinației
Fie că scopul deplasării este sejurul turistic sau o călătorie de afaceri, trebuie să căutam modul ideal pentru noi de ajungere la destinație deoarece, în majoritatea cazurilor, aeroporturile sunt doar punctele de legătură spre destinația finală. De multe ori există cel puțin două aeroporturi în zona de unde dorim să ajungem la destinația finală și, de aceea, trebuie cunoscute toate opțiunile. Pentru aceasta, Internetul este sursa perfectă la prima vedere, dar capcanele lui ne pot face să greșim de multe ori. Astfel, există multe site-uri care îți propun pentru destinația aleasă tot felul de soluții cu zbor direct, cu escală, cu companii de linie sau low cost etc. Trebuie însă să știm că aceste site-uri sunt plătite de către companiile aeriene pentru ca dumneavoastră să beneficiați în mod gratuit de informațiile respective. De aceea, uneori pot apărea rute mai lungi, sau cu escale, efectuate cu anumite companii care au plătit pentru câte un loc mai în față pe lista opțiunilor în condițiile în care există curse directe către destinația dorită. În final, tot opțiunea personală a pasagerului este cea care contează și în funcție de ea, acesta își va alege destinația.
2. Cumpărarea biletului de transport
Criteriul de bază în alegerea biletului îl reprezintă, întâi de toate, prețul acestuia și apoi restul. Și tocmai de aceea aici sunt cele mai multe capcane și neplăcute surprize. Sintagma des folosită cu “bilete de la…” ascunde întotdeauna costuri suplimentare pe care pasagerul trebuie să le achite în ultimul moment la ghișeul de Check in, când este pus în fața faptului împlinit.
Întodeauna trebuiesc verificate toate costurile directe și indirecte legate de bilet. Acestea se găsesc cu greu în oferte și, de obicei, trebuie ca cel care caută un bilet să între pe site-ul transportatorului și să facă cu pixul în mâna calculul total al costului biletului pe destinația dorită.
3. Verificarea transportatorului
Atrași de mirajul reclamei prețului mic ce sfidează imposibilul, pasagerii își cumpără bilete la companii low cost cu probleme diferite începând de la numărul de curse anulate sau întârziate, probleme legate de siguranța zborului care au fost cauza înscrierii lor în așa numită lista neagră europeană, accidente și incidente de zbor, refuzul despăgubirii pasagerilor etc. De aceea este recomandabil să pierdem câteva minute în plus pe internet și să verificăm și situația transportatorului pentru a nu avea surprize nedorite, și mai ales neplăcute, în momentul ajungerii la aeroport.
4. Asigurarea de călătorie
Este un instrument devenit aproape obligatoriu pentru orice pasager, în special în cazul curselor charter. În cazul existenței acestei asigurări, pasagerul poate recupera o parte din cheltuielile sale. De aceea trebuie să verificați în mod obligatoriu existența și prevederile asigurării de călătorie, mai ales în situația sejururilor turistice, a zborurilor de conexiune și, în general, a tuturor zborurilor pe care le efectuați.
5. Alegerea destinațiilor ce implică zboruri cu escală sau schimbarea de avion și/sau companie de transport
Cea mai frecventă situație este cea a cumpărării unui sejur ce are inclus transportul cu avionul dus întors, dar de pe un alt aeroport situat în afara României. De obicei pasagerul caută un zbor cât mai ieftin până la aeroportul de unde începe sejurul. De aceea nu este atent la intervalul de timp dintre ora de aterizare și ora de decolare și de aici încep problemele!
Cu cât este mai mic intervalul de timp, cu atât crește riscul pierderii sejurului și, în ritmul actual al întârzierilor și anulărilor de curse, nu este deloc recomandat să nu existe un interval de minimum cinci ore între cele două curse, în special în cazul marilor aeroporturi. Același calcul trebuie făcut și la întoarcere când apare riscul pierderii cursei de revenire în țară. Trebuie să știm că, în marea majoritate a cazurilor, zborurile lung curier folosesc alte terminale de îmbarcare decât cursele europene, ceea ce implică parcurgerea unui drum lung și un timp suplimentar legat de preluarea bagajului, formalitățile de check in la noua cursă, controlul de securitate etc.
Furnizorul sejurului turistic transoceanic nu este obligat să returneze banii în cazul neprezentării pasagerului, astfel că este de preferat să se ajungă cu o noapte înainte de ziua în care are loc decolarea, iar la revenire este indicat să se procedeze la fel. În cazul în care se merge la zboruri lung curier cu aceeași companie sau cu o altă companie membră, însă a alianței din care face parte compania cu care ați venit, trebuie să verificați de la prima îmbarcare faptul că vi se asigură sau nu, gratuit sau contracost, transferul dumneavoastră și al bagajelor către terminalul unde se află noul zbor”, a spus pilotul Cezar Osiceanu pentru DC News.
Stați pe DC News pentru că revenim cu încă cinci sfaturi pentru dumneavoastră pentru un zbor cât mai plăcut.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- O nouă escrocherie face ravagii în Franța. Ce este metoda "cetățeanul român"
- Horoscop 25 aprilie: Balanță, Scorpion, Săgetător, Capricorn, Vărsător, Pești. Zodia care nu trebuie să mai amâne o discuție delicată! Nu vei scăpa
- Salariu minim mai mare decât cel minim pe economie și șase salarii compensatorii pentru toți angajații din bănci. Acordul parafat miercuri cu sindicatele
- Mircea Badea, propunere tare pentru șoferii de mașini electrice: Ori protejezi natura, ori ce faci?!
- Satul în care vin turiști din Austria, Germania, Belgia și de peste Ocean. Tanti Emilia dezvăluie secretele ciorbei de miel: ”Este regele ciorbei”
- Acoperiș pe toate blocurile. Sociologul Bulai vine cu o idee inedită, ca la țară, dar cu ”super rentabilitate”: Micul Paris pe bune!
- Ucraina a refuzat ca o stradă din Odesa să se numească Mihai Eminescu. Ce variante au fost acceptate
- Mugur Ciuvică a spus cine ar fi cel mai bun președinte pentru România: E la ani lumină față de orice contracandidat / video
- Marte în Berbec, din 30 aprilie. Ce aduce în viețile noastre. Patru zodii sunt primele afectate
- Iohannis zice că "economia României nu șchioapătă". Coșea: Bineînțeles că nu, pentru că se târâie ca un melc. Ce îi trebuie pentru a deveni "tigru"