Data publicării:

Blue Air, suspendare zboruri. Cum ar putea TAROM să îi aducă acasă pe români chiar cu avioanele Blue Air

Autor: Florin Răvdan | Categorie: Stiri
WhatsApp
Inquam Photos / Octav Ganea
Inquam Photos / Octav Ganea

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, anunţă că românii din străinătate care aveau zboruri programate cu Blue Air vor fi aduşi în ţară cu aeronave TAROM, după ce Guvernul va aloca un milion de euro pentru acest lucru. 

”Eu am să vă spun câteva lucruri și câteva decizii pe care, în seara asta, împreună cu primul-ministru, deci și cu coordonarea primului-ministru, le-am luat la nivel de guvern. În primul rând vorbim de o companie privată, nu vorbim de compania națională Tarom, care se află într-o situație economică pe care o știți, nu tocmai fericită, ba chiar din contră, cu datorii foarte, foarte mari. De asemenea, vorbim despre o companie care în anul 2020 a beneficiat de un ajutor de la Guvernul României de câteva sute de milioane, tocmai pentru a-i veni în ajutor, Guvernul a luat acestă decizie la acel moment, să vină în ajutorul companiei, să o salveze, fiind vorba de o perioadă în care, știm cu toții că era pandemie, era COVID-19 și tot transportul aerian căzuse. Decizia pe care au luat-o colegii mei de la Ministerul Mediului eu nu pot să o comentez, sunt convins, că am vorbit de câteva ori în seara asta cu Tanczos Barna, când mi-a spus că a aplicat legea și că au fost nenumărate discuții între Fondul de Mediu și această companie și că nu se mai putea face altceva. Pe noi ne-a preocupat, după această hotărâre a Blue Air, de a bloca toate zborurile până luni, pe noi la nivel guvernamental și la Ministerul Transporturilor, ne-a preocupat, în primul rând să găsim soluții imediate”, a spus Sorin Grindeanu. 

CITEŞTE MAI MULTE AICI

Cum ar putea TAROM să îi repatrieze pe români cu avioanele... Blue Air

Problemele sunt, însă, mai multe. În primul rând, Guvernul se va întruni în şedinţă abia miercuri la ora 10:00 pentru a aproba suma necesară aducerii românilor în ţară. În al doilea rând, TAROM nu ar dispune de suficiente aeronave pentru o repatriere rapidă a acestora. 

TAROM ar funcţiona în acest moment cu cursele la 80% din capacitate, ceea ce înseamnă că dacă pasagerii Blue Air care au rămas abandonaţi pe aeroporturile europene ar fi preluaţi de aeronavele care zboară în mod curent, numărul celor care ar urca în fiecare avion ar fi destul de mic. În plus, asta ar însemna ca pasagerii care aveau bilete la Blue Air să mai şi aştepte până le vine rândul într-o cursă TAROM care le-ar putea oferi locuri. 

O altă soluţie ar mai fi ca TAROM să zboare pe timpul nopţii cu avioanele Boeing care fac curse interne. Şi în acest caz, repatrierea s-ar întinde pe mai multe nopţi. Spre exemplu, dacă un român trebuia să zboare spre România marţi, 6 august, la ora 10:00, dar cursa s-a anulat, el ar putea ajunge cu o astfel de cursă a TAROM în Bucureşti chiar şi joi seară, dacă nu îşi găseşte o altă cursă pe care să vrea să o plătească din buzunarul propriu. 

TAROM ar mai putea să mai plătească şi bilete de tren din banii primiţi de la Guvern. 

Dar a treia soluţie este, de fapt, adevărata bombă. TAROM ar putea repatria românii abandonaţi de Blue Air chiar cu avioanele Blue Air, şi cu piloţii şi stewardesele acestei companii. Acestea ar putea fi puse sub pavilionul TAROM, ca TAROM să poată deconta banii de la Guvern. Asta ar însemna ca TAROM să închirieze aparatele şi echipajele Blue Air, ca să opereze suficient cât să aducă românii acasă. 

În cazul în care mulţi români ar recurge la soluţii alternative pentru a ajunge acasă, fie că vorbim despre tren, autocar sau bilete la alte companii aeriene, atunci nu ar mai rămâne prea mulţi pentru a fi aduşi înapoi de TAROM. În acest caz, anunţul ministrului Grindeanu, venit la ore bune după ce Blue Air a suspendat zborurile, ar fi doar o mişcare de imagine. 

Dar dacă ar rămâne toţi românii pe aeroporturi şi ar vrea să fie repatriaţi de TAROM, soluţia ar fi ca, de fapt, Blue Air să îi repatrieze. În acest caz, recuperarea banilor de la Blue Air ar fi idealistă. În condiţiile în care Blue Air nu a mai plătit de luni bune datoriile la stat, şansele de recuperare a milionului de euro pus la dispoziţie de stat acum, pe lângă cele 200 de milioane deja acumulate ca datorie, sunt mici. 

*acest articol reprezintă o opinie

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel