Data publicării:
Black Friday 2021: 411.365 până la ora 14:00/ UPDATE
Valoarea medie a coşului de cumpărături înregistrată vineri, în primele 30 de minute de la startul campaniei de reduceri Black Friday 2021, se situa la 322 de lei, în timp ce numărul mediu de tranzacţii era de 14 pe minut, arată datele în timp real ale procesatorului de plăţi online PayU.
UPDATE: Numărul de tranzacţii consemnate la ora 14:00 în cadrul campaniei Black Friday a ajuns la 411.365, cu 31,75% mai mult decât la aceeaşi oră în anul 2020, arată datele actualizate ale PayU România.
În acest context, au fost înregistrate 269.491 de tranzacţii achiziţionate prin plata cu un singur click, în creştere cu peste 62% decât în anul precedent, iar totalul volumelor tranzacţionate până la ora amintită ajunsese la 192,92 milioane de lei, cu 9,53% peste ponderea raportată la ediţia din 2020 a Black Friday. Dintre acestea, 119,86 milioane de lei reprezentau plată cu un singur click.
Conform statisticii în timp real, minutul de aur s-a înregistrat la ora 8:00 şi a rămas la 3.563 de tranzacţii, în timp ce numărul mediu de tranzacţii pe minut era de 532, cu peste 35% mai mare decât cel din anul precedent.
Valoarea medie a coşului de cumpărături este de 610 lei, respectiv 1.003 lei pentru cumpărăturile achiziţionate în rate.
Datele PayU dezvăluie faptul că tranzacţiile procesate în alte ţări au fost de 34.419, o diferenţă de peste 43% în comparaţie cu anul trecut. În topul ţărilor care au cumpărat din România rămân Marea Britanie, Ucraina şi Statele Unite ale Americii.
De asemenea, până la ora 14:00, industria de eTail a preluat conducerea în ierarhia tranzacţiilor, cu un cuantum de 62.681 lei. Pe locul al doilea şi al treilea se clasa industria de IT&C, cu tranzacţii în valoare de 57.409 lei, respectiv 44.326 lei.
Pe de altă parte, reprezentanţii PayU România au precizat, vineri, într-o erată transmisă Agerpres, că cifrele preluate în mass-media cu privire la scăderea de peste 72% a volumului tranzacţiilor, în primele 30 de minute de la debutul ediţiei 2021 de Black Friday, nu reflectă realitatea pieţei, din cauza "unui decalaj de actualizare a datelor analizate".
"Din cauza unui decalaj de actualizare a datelor analizate cu privire la ziua de Black Friday, cifrele live preluate în primele minute ale dimineţii de pe dashboard-ul PayU România nu reprezintă realitatea pieţei. În consecinţă, scăderile de peste 72% transmise reprezintă statistici eronate şi nu reflectă rezultatele reale ale evoluţiei cifrelor de Black Friday 2021", menţionează procesatorul de plăţi online.
UPDATE: Comercianţii din România au trecut pe plus în ediţia din acest an pe Black Friday, după două ore de la debutul campaniei, totalul volumelor tranzacţionate fiind de aproape 132 de milioane de lei, cu 12,23% peste rezultatul din 2020, în acelaşi interval orar, scrie Agerpres.
Conform datelor centralizate în timp real de procesatorul de plăţi PayU, numărul total al tranzacţiilor a ajuns la 191.887, în creştere cu 42,34% comparativ cu anul anterior, în timp ce valoarea medie a coşului de cumpărături s-a majorat la 684 de lei, iar în varianta cu rate se ridică la 1.064 de lei. De asemenea, în minutul de aur au fost procesate 3.563 de tranzacţii, iar numărul mediu al acestui tip de proceduri este de 386.
Plata cu un singur click înregistra, la ora 9;05, o valoare în volum de 87,57 milioane de lei, în creştere cu 26,21% faţă de anul 2020, în timp ce totalul tranzacţiilor realizate în acelaşi mod era de 143.069, în creştere cu aproape 70%, de la an la an. În ceea ce priveşte volumele tranzacţionate cross-border, acestea însumează aproximativ 8 milioane de lei (+23,86%), pe un număr total de tranzacţii de 15.050 (+58,67%).
Topul ţărilor din care s-au realizat achiziţii în campania din România
În topul ţărilor din care s-au realizat achiziţii în campania din România a Black Friday, în funcţie de banca emitentă, se află Marea Britanie, cu un număr al tranzacţiilor de de 8,712 (+58,15%), Ucraina (5.240 tranzacţii, +34,97%) şi SUA (380 tranzacţii, +2,54%). Pe lista produselor favorite comandate conduce segmentul IT&C - cu 142.959 de tranzacţii (+75,19%), urmat de eTal (41.727 tranzacţii, +21,95%) şi Îmbrăcăminte (3.814 tranzacţii, +2,01%).
Comandamentul Special Black Friday, înfiinţat de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), a amendat cu 275.000 de lei un număr de 11 site-uri cu promoţii speciale, chiar în prima zi de activitate.
Astfel, comisarii de la protecţia Consumatorilor au constatat că se practicau vânzări cu preţ redus, în condiţiile în care preţul de referinţă afişat pe site nu era cel mai mic preţ practicat în ultimele 30 de zile, prin modul incorect de calcul al preţului redus creându-se premisa existenţei unui avantaj specific preţului, consumatorii fiind determinaţi să ia o decizie de tranzacţionare pe care nu ar fi luat-o dacă ar fi cunoscut realitatea; lipsa indicării, pe site-ul societăţii, în mod clar şi neechivoc a datei la care încetează oferta sau dacă oferta se referă la stocul de bunuri disponibil.
Cei 11 operatori verificaţi sunt: Altex România SRL - www.mediagalaxy.ro, Flanco Retail SA - www.flanco.ro, FineStore Distribution SRL - magazin de băuturi alcoolice, Vivre Deco SA - www.vivre.ro, Studio Moderna SRL - www.top-shop.ro, Arsis Trading SRL - www.arsis.ro, Lc Waikiki Retail Ro SRL - www.lcv.ro, Elefant SRL - www.elefant.ro, Premium Store SRL - www.premiumstore.ro şi Pc Garage SRL - www.pcgarage.ro.
_____________________________________________________________________________________
Conform sursei citate, la ora 7:30, volumul total al tranzacţiilor se ridica la valoarea de 1,99 milioane de lei, în scădere 72,08% faţă de anul anterior, iar numărul total de tranzacţii se situa la 5.273, cu aproape 40% sub nivelul din 2020. De asemenea, coşul mediu de cumpărături la plata în rate avea valoarea de 654 de lei, scrie Agerpres.
Plata cu un singur click înregistra o valoare în volum de 663.460 de lei, în creştere cu 151,67% faţă de anul precedent, în timp ce totalul tranzacţiilor realizate în acelaşi mod era de 2.313, de cinci ori mai multe de la an la an.
Campania de reduceri Black Friday are loc oficial în România, în acest an, pe 12 noiembrie. În acest context, o analiză realizată de compania de hosting (găzduire web) din România, MxHost, relevă faptul că aproximativ 70% dintre magazinele online nu sunt pregătite pentru a face faţă creşterilor de trafic de Black Friday, în condiţiile în care traficul magazinelor online se dublează, de regulă, dar poate creşte, în unele cazuri şi de zece ori.
Ce cumpără românii
Cât priveşte intenţia de cumpărare a consumatorilor în campania reducerilor, peste 50% dintre românii cu vârste cuprinse între 18 şi 65 de ani au declarat că vor să cumpere cel puţin un produs, o pondere ridicată fiind consemnată pe segmentul de vârstă 18 - 34 de ani, potrivit unui studiu telefonic realizat în perioada 22 - 28 octombrie de Kantar România.
Dintre aceşti potenţiali cumpărători, 64,6% intenţionează să cumpere de la magazinele online, iar bugetul alocat pentru Black Friday este de până la 1.000 de lei în cazul a peste o treime dintre respondenţi, între 1.000 şi 3.000 de lei pentru 40,7%, şi peste 3.000 de lei pentru 15,8%. La nivel general, media bugetului alocat de către români pentru cumpărăturile de Black Friday sare de 2.200 de lei.
Categoriile de achiziţii cele mai căutate de respondenţi sunt: electrocasnice mici, haine, televizoare, telefoane mobile, frigidere, încălţăminte, maşini de spălat, home & deco, laptopuri, cosmetice şi aragazuri.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News