Data publicării:

Bătălia pentru Poșta Română. Mișcarea de la miezul nopții, posibilă explicație care amplifică scandalul

Autor: Ion Voicu | Categorie: Stiri
WhatsApp

Ultima ciudățenie din epopea desemnării unui director la poșta Română a fost schimbarea datei limită de depunere a dosarelor, în noaptea de duminică spre luni. Bătălia pentru controlul Companiei Naționale intră în faza finală, cu multe suspiciuni de legalitate ridicate pe parcurs. 

La Poșta Română a fost desemnat un director general interimar, la jumătatea anului 2021. Interimarul, Valentin Ștefan, are ca principală grijă selectarea unui nou director, cu mandat de patru ani. Care ar putea fi chiar el însuși, după modul în care a organizat concursul.

Termenul de depunere a dosarelor de candidatură de 30 de zile, așa cum apărea inițial în anunțul de recrutare, se împlinea în data de 18.09.2023.

Fără nicio explicație, fie din partea recrutorului (o firmă privată), fie a președintelui Consiliului de Administrație, termenul legal a fost prelungit cu două zile. Astfel, în 17 septembrie s-a aflat că data limită se mută din 18 în 20 septembrie.

Directorul, Valentin Ștefan,  potrivit OUG 109/2011 art.35 alin 6, este răspunzător pentru publicarea anunțului de recrutare atât pe site -ul Poștei cât și în două ziare de largă circulație. Duminica, însă, nu apar ziare…

În data de 20.09.2023 ora 10.00 s-a închis perioada de depunere a candidaturilor pentru poziția de Director General.

Schimbarea datei ridică suspiciuni tocmai  pentru că în anunț se prevede, total diferit față de restul anunțurilor de acest tip, că dosarele pe suport de hârtie se depun la sediul Companiei Naționale Poșta Română. Pentru că termenul a fost schimbat peste noapte, este foarte probabil ca dosarele pe suport de hârtie să fi fost depuse până în dată de 18 septembrie. A avut cineva acces la aceste dosare în cele două zile de prelungiri? Întrebarea și timing-ul sunt importante pentru că, în două zile, cineva care ar fi cunoscut ”cărțile”  contra-candidaților ar fi avut un avantaj în joc, putând să își îmbunătățească dosarul depus electronic, pe 20 septembrie.

În plus, pentru garantarea obiectivității și competitivității și asigurarea transparenței de selecție, precum și pentru eliminarea oricărui dubiu în ceea ce privește selecția în sine, dosarele de candidatură ar fi trebuit depuse la sediul firmei de recrutare și nu la sediul Poștei  Române.

Surse din CNPR au declarat pentru DCNews că dosarele de candidatură pe suport de hârtie depuse la sediul companiei sunt un ”cartof fierbinte” pentru angajați, care nu vor să aibă de a face cu aceste documente pentru simplu motiv că nu ar fi trebuit să ajungă acolo. Ca urmare, nu se știe cine își va asuma expedierea dosarelor către compania de consultanță care face selecția și nici cum vor fi preluate, legal, odată ce Poșta Română este destinatara corespondenței, nu firma privată.

Citește și: Controversă la concursul pentru postul de director la Poșta Română. Lipsește declarația de intenție. Scrisoare de așteptări... copiată

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel