Imediat după anunţarea deciziei, euro se tranzacţiona la 26,75 coroane, dar apoi situaţia s-a stabilizat, înregistrându-se un curs de 26,915 coroane pentru un euro.
Investitorii au pariat miliarde de euro pe aprecierea coroanei, după ce Banca Centrală a Cehiei urma să confirme că renunţă la pragul de curs valutar. O coroană puternică face ca exporturile Cehiei să fie mai scumpe şi mai puţin competitive pe pieţele externe.
Joi, CNB a reiterat că este pregătită să intervină pe piaţă dacă va fi necesar pentru a atenua fluctuaţiile cursului de schimb.
Decizia vine după ce în februarie rata inflaţiei a ajuns la 2,5%, peste ţinta Băncii Cehiei, de 2%.
Pentru a menţine cursul de schimb de 27 de coroane pentru un euro, Banca Centrală a Cehiei şi-a majorat rezervele valutare cu 47,8 miliarde de euro, în perioada noiembrie 2013 - ianuarie 2017.
Joi, Banca Cehiei a menţinut dobânda de politică monetară la nivelul minim record de 0,05%, în linie cu estimările analiştilor şi cu politica instituţiei de a păstra costul creditului la un nivel extrem de scăzut pentru a stimula economia.
[citeste si]
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Funeriu: E o greșeală fundamentală să părăsești România sau Republica Moldova pentru a te muta mai la Vest
- Cine a furat România. Cea mai mare propagandă a fost scoasă la iveală
- BANCUL ZILEI: De ziua soacrei
- Avea mici afaceri de 20 de ani în România, dar a plecat în UK, cu toată familia. ”În HoReCa, erau cele mai mari și mai grele controale. Veneau la două săptămâni și nu plecau fără... ”
- Când se termină coșmarul de pe Prelungirea Ghencea. Nicușor Dan spune de ce lucrările durează foarte mult. ”Tot timpul așteptăm unii după alții”
- De ce militarii și oamenii cu handicap nu au primit „pensia” înainte de Paște 2024. Unde s-a produs confuzia
- Motivul pentru care o tânără a refuzat să mai plătească la casele self-pay din supermarket / video
- Pască fără aluat. Rețeta lui Liviu Dragnea pentru Paște 2024 / video
- Condiment folosit de Paște plin de pesticide
- Adio, mașini în București? Ce spune Nicușor Dan