Data publicării:

Autostrăzile României, puține și proaste. De ce se strică autostrăzile din România imediat după finalizarea construcției

Autor: Darius Muresan | Categorie: Stiri
WhatsApp
foto pixabay ilustrativ
foto pixabay ilustrativ

România nu se poate lăuda din păcate cu mulți kilometri de autostradă, însă și puținii kilometri pe care Ministerul Transporturilor a reușit să îi construiască au probleme mari.

Fiecare șofer s-a întâlnit cel puțin odată în viață cu imaginea autostrăzilor aflate în reparații. În cadrul podcastului Nod în Papură, realizat la DC News de jurnalistul Val Vâlcu și sociologul Alfred Bulai, s-a abordat și această chestiune.

Profesorul Bulai a mărturisit discuția pe care a avut-o cu un inginer de drumuri la începutul anilor 2000, care a făcut lumină în ceea ce privește calitatea autostrăzilor construite în România.

„Am întrebat un inginer de drumuri prin anii 2000 de ce e atâta bătaie de cap cu drumurile și autostrăzile din România. El mi-a explicat că poate fi construit un kilometru de drum național sau autostradă cu 5 milioane de dolari ori cu 100 de milioane de dolari.

El a explicat că la inaugurare, cu asfalt deasupra, va arăta la fel de frumos. Însă a explicat că una e să construiești straturi de zeci de centimetri de beton dedesubt și alta doar câțiva centimetri. Reduci costuri enorme. Mi-a explicat că de aceea în realitate unele autostrăzi și drumuri se strică mult mai repede față de altele de afară ori chiar față de altele construite în țara noastră. Spre exemplu la Dealul Negru au construit niște englezi drumuri care chiar au ținut. Dar autostrăzile noastre se repară la fiecare 6 luni.

Specialistul respectiv mi-a explicat tot mecanismul, inclusiv cum apa pătrunde chiar și în beton și e nevoie de diferite sisteme pentru a nu îngheța apa și a risca să crape betonul. Nu e niciun mister aici, e o chestiune simplă. Costurile pot fi mici, dar și calitatea”, a precizat profesorul Alfred Bulai.

Potrivit datelor Wiki, la data de 16 decembrie 2022, România avea 994 kilometri de autostrăzi și drumuri expres. 

Autostrăzile din România sunt construite și administrate de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), companie aflată în subordinea Ministerului Transporturilor.

În ceea ce privește numărul de kilometri de autostrăzi, România e de departe în coada listei statelor din Vestul Europei.

CITEȘTE ȘI: De la Băsescu la Grindeanu, bătălia pe Transporturi și ce se întâmplă după rocada PNL-PSD. „E în PNRR că trebuie să aibă Grindeanu funcție?”

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel