Data publicării:

Atenţionări de călătorie în Spania şi Portugalia, greve în aeroporturi

Autor: Florin Răvdan | Categorie: Stiri
WhatsApp
Sursa: Pexels
Sursa: Pexels

MAE a emis atenţionări de călătorie pentru Spania şi Portugalia, după ce au fost anunţate greve în aeroporturi. 

Ministerul Afacerilor Externe informează cetăţenii români care se află, tranzitează sau intenţionează să călătorească înspre şi dinspre Spania pe cale aeriană că mai multe organizaţii sindicale au anunţat o grevă a însoţitorilor de zbor ai companiei aeriene Iberia Express în perioada 28 august - 6 septembrie, ceea ce va genera blocaje ale curselor operate de companie.

Pentru prevenirea unor situaţii neplăcute pe durata călătoriei în străinătate, MAE le recomandă cetăţenilor români interesaţi să se informeze din timp cu privire la situaţia zborurilor contractate, consultând pagina web sau contactând direct operatorul de zbor.

Cetăţenii români pot solicita asistenţă consulară la numărul de telefon al Consulatului General al Românei la Madrid: +34917344004, apelul fiind redirecţionat către Centrul de Contact şi Suport al Cetăţenilor Români din Străinătate (CCSCRS) şi preluat de către operatorii Call Center în regim de permanenţă.

MAE recomandă şi consultarea paginilor de Internet: https://www.easyjet.com/en, http://madrid.mae.ro, www.mae.ro şi reaminteşte faptul că cetăţenii români care călătoresc în străinătate au la dispoziţie aplicaţia "Călătoreşte în siguranţă" (http://www.mae.ro/app_cs) care oferă informaţii şi sfaturi de călătorie. 

Grevă în aeroporturile din Portugalia 

Ministerul Afacerilor Externe informează cetăţenii români care se află, tranzitează sau intenţionează să călătorească în Portugalia că Sindicatul Naţional al Muncitorilor din Aviaţia Civilă (SINTAC) a anunţat intrarea în grevă a personalului de asistenţă tehnică la sol angajat în structurile aeroporturilor din Lisabona, Porto, Faro şi Funchal.

Astfel, de vineri până la 28 august, inclusiv, vor fi înregistrate întârzieri în programul de zbor al companiilor aeriene.

În aceste condiţii, cetăţenii români care urmează să efectueze deplasări în aceste zile sunt rugaţi să-şi confirme zborurile cu companiile aeriene înainte de a se îndrepta către aeroporturi. Informaţiile actualizate permanent referitoare la companiile aeriene afectate de grevă sunt disponibile pe site-ul: https://www.portway.pt/pt/media/noticias/, precizează MAE într-un comunicat transmis vineri, scrie Agerpres.

Companiile aeriene fac eforturi ca UE să reducă rambursările pentru întârzieri

În momentul de față, pentru zborurile care sosesc cu mai mult de 3 ore după ora programată, puteți pretinde de la 250 de euro în sus, în funcție de durata zborului.

Pandemia de coronavirus a dat o lovitură majoră în cuferele companiilor de transport, în special companiilor aeriene. În ciuda reluării călătoriilor, repercusiunile crizei sunt încă puternice, iar anulările continue ale zborurilor din ultimele luni, în principal din cauza lipsei de personal, sunt doar unul dintre cele mai puternice simptome ale situației dificile.

Și acum companiile fac din nou presiuni asupra Comisiei Europene pentru a înlătura regulile privind compensarea pentru întârzieri. După cum relatează Europa Today, discuțiile și negocierile se vor relua în Cehia, în cadrul președinției rotativa a CE. 

Companiile aeriene au susținut de ani de zile că este nedrept să fie forțate să plătească sute de euro pentru o întârziere care probabil a avut un impact neglijabil asupra călătoriei unui pasager, subliniind că compensația este adesea mult mai mare decât prețul biletului.

”Cred că toată lumea este de acord că dacă plătiți 50 de euro pentru bilet și primiți 300 înapoi, nu este corect, nu are sens”, a spus Thomas Reynaert, CEO al lobby-ului industriei Airlines for Europe (A4E), cu sediul în Bruxelles.

Conform unei directive din 2004 privind drepturile pasagerilor, care se referă la călătoriile către și dinspre UE, în momentul în care un zbor este anulat, pasagerul are dreptul de a obține un zbor alternativ sau o rambursare a prețului biletului.

Dacă zborul întârzie mai mult de trei ore, se aplică o rată fixă ​​de rambursare de 250 de euro până la 1.500 de kilometri, 400 de euro între 1.500 și 3.500 de kilometri și 600 de euro pentru zborurile de peste 3.500 de kilometri. CITEŞTE MAI MULTE AICI

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel