ARISTON: Top cinci sfaturi pentru alegerea unei centrale termice
Apropierea sezonului rece şi dorinţa românilor de a se debranşa de la sistemul centralizat de încăzire în favoarea unui sistem propriu, creşte tot mai mult interesul pentru achiziţionarea de centrale termice de apartament. Astfel, Ariston Thermo România, liderul pieţei locale de profil, oferă o serie de sfaturi privind alegerea acesteia.
„Studiile noastre au arătat că preţul este principalul factor ce stă la baza procesului de cumpărare, în proporţie de 37%. Cu toate acestea, cel mai important criteriu de care românii ar trebui să ţină cont este evaluarea atentă a necesităţilor, dar şi a caracteristicilor tehnice oferite de produs”, a declarat Cătălin Drăguleanu, Country Sales and Operations Manager Ariston Thermo România.
Potrivit afirmaţiei sale, românii trebuie, înainte de toate, să facă o analiză a necesarului de încălzire a locuinţiei ţinând cont de gradul de izolare, suprafaţa şi volumul spaţiului ce urmează a fi încălzit, de numărul de consumatori de apă caldă menajeră şi numărul de băi şi bucătării.
„Puterea centralei termice este determinată de această analiză, acest lucru fiind foarte important deoarece, pe termen lung, este evitat riscul neplăcerilor apărute ca urmare a unei cantităţi prea mici de apă furnizată comparativ cu nevoile familiei. Astfel, puterea termică a centralei ar trebui să fie direct proporțională cu dimensiunea spațiului și cu numărul de consumatori de apă caldă menajeră ”, a subliniat Cătălin Drăguleanu.
Cum aleg românii centrala termică* Cum ar trebui aleasă centrala termică
37% - preţul centralei Capacitatea centralei termice
23% - eficienţă, randament, consum Randament, eficienţă şi consum
23% - marcă Siguranţa în exploatare
11% - perioada de garanţie şi post-garanţie Sistemul de informare și de diagnoză
2% - ţara de origine Perioada de garanție şi post garanţie
*Conform unui studiu Ariston Thermo România (Decembrie 2012)
Cel de-al doilea criteriu de care românii ar trebui să ţină cont atunci când achiziţionează o centrală termică este randamentul şi eficienţa acesteia. Cum sistemul centralizat atrage de la sine facturi din ce în ce mai ridicate, instalarea unui sistem propriu de încălzire are şi rolul de a reduce costurile lunare.
“În acest moment, 23% dintre clienţi aleg centrala termică în funcţie de randamentul şi eficienţa acesteia, iar procentul este în continuă creştere. În plus, tot mai mulţi dintre români optează pentru centralele termice în condensare ce au o eficienţă mult mai ridicată şi asigură o reducere a consumului de gaz cu până la 35%”, a mai spus reprezentantul companiei.
Un alt aspect deosebit de important care trebuie luat în calcul la achiziționarea unei centrale termice este și siguranţa în exploatare: evacuarea corespunzătoare a gazelor arse sau protecția la îngheț și la lipsa apei din instalație. În acest sens, este recomandat să nu se opteze pentru produse ale căror funcţii nu sunt atent studiate şi care pot aduce probleme pe termen lung.
Sistemul de informare și de diagnoză al centralei termice reprezintă un alt factor ce trebuie luat în considerare. Astfel, este recomandată alegerea unei centrale care să aibă integrat un sistem de informare și de diagnoză ce face posibilă verificarea constantă a stării de funcționare. Acest lucru este extrem de folositor atât utilizatorului, cât și instalatorului care montează centrala sau tehnicianului care execută lucrări de revizie și întreținere. În plus, orice problemă poate fi detectată în cel mai scurt timp, asigurând o viteză mult mai mare în remedierea acesteia.
Nu în ultimul rând, un criteriu esențial în alegerea unui aparat de încălzire este și perioada de garanție. Cum durata de viața a unei centrale termice de apartament depășește, în medie, 10 ani este foarte important ca atât serviciul de garanție, cât și cel de post-garanție, să fie asigurate de către firme specializate.
„În acest moment, perioada de garanţie este pe primul loc în decizia de achiziţie pentru 7% dintre cumpărători, iar procentul este în continuă creştere. Tocmai din acest motiv Ariston Thermo România a lansat o nouă gamă de centrale termice – Evo, ce beneficiază de o perioadă de garanţie extinsă la 5 ani până la 31 octombrie. În plus, în cei 15 ani de prezenţă pe piaţa românească, Ariston a dezvoltat o rețea de peste 200 de Centre de Asistență Tehnică, la nivelul întregii țări, care asigură și livrează piese de schimb în cel mai scurt timp posibil”, a adăugat reprezentantul companiei.
Studiile Ariston au mai arătat că aproximativ unul din doi români ia decizia finală de achiziţie direct în magazin, având însă deja stabilite principalele funcţii de care trebuie să dispună centrala termică. Aproximativ 40% dintre cumpărători fac cercetări amănunţite şi decid încă de acasă ce produs vor să cumpere.
„Există, conform studiului nostru, şi un procent de cca. 10% dintre români care nu se informează deloc despre caracteristicile centralei termice şi fac alegerea direct la raft. Acesta nu este însă un comportament dezirabil, consumatorii având nevoie să ştie din timp de ce tip de produs au nevoie şi care se potriveşte locuinţei lor având în vedere că le va asigura confortul pentru următorii 10 ani”, a încheiat reprezentantul Ariston Thermo România.
Despre Ariston Thermo România
Ariston Thermo România este filiala locală a companiei italiene Ariston Thermo Group, unul dintre cei mai importanţi jucători internaţionali în producţia şi furnizarea unei game complete de echipamente şi servicii destinate încălzirii şi producerii de apă caldă menajeră.
Portofoliul de produse Ariston Thermo Romania este compus din centrale termice murale şi de pardoseală, convenţionale şi în condensare sub brandurile Ariston, Chaffoteaux şi Rendamax, boilere electrice şi indirecte, instanturi pe gaz, aparate de aer condiţionat, pompe de căldură şi panouri solare. Ariston Thermo Group a înregistrat în 2012 vânzări totale de 1,32 miliarde de euro, în creştere cu 5% faţă de 2011. Compania deţine 19 unităţi proprii de producţie în 10 ţări şi 15 centre de cercetare în 8 ţări, având în total 6.800 de angajaţi în cele 46 de filiale aflate în 30 de ţări. Compania asigură, de asemenea, o distribuţie ce acoperă peste 150 de state din întreaga lume.Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News