ARISTON: Cum să alegi, montezi şi întreţii aparatul de aer condiţionat
Economia energetică adusă, puterea aparatului şi nivelul de zgomot produs sunt principalii factori de care trebuie ţinut cont la achiziţionarea unui aparat de aer condiţionat, potrivit Ariston Thermo România, unul dintre principalii jucători ai pieţei locale de profil.
Un alt factor important de care trebuie ţinut cont este clasa de consum a aparatului şi necesarul de frig al încăperii în care acesta urmează să fie amplasat.
„Este recomandat ca necesarul de frig al încăperii să fie calculat de un specialist, deoarece de acesta depinde şi dimensiunea aparatului de aer condiţionat. Astfel, o cameră ce are între 25 şi 35 de metri pătraţi necesită un aparat de aer condiţionat între 9.000 şi 12.000 BTU/h, în timp ce o cameră cu suprafaţa de peste 50 metri pătraţi are nevoie de un aparat mai puternic, de 18.000 BTU/h sau chiar 24.000 BTU/h”, a declarat Cătălin Drăguleanu, Country Sales and Operations Manager Ariston Thermo România.
În ceea ce priveşte clasa de consum, reprezentantul companiei recomandă alegerea aparatelor de aer condiţionat din clase peste A, de tip Inverter, deoarece acestea pot avea un consum mai mic cu până la 40% faţă de cele din clasele inferioare.
Un alt aspect demn de luat în considerare este nivelul de zgomot produs de aparatul de aer condiţionat. De aceea, este recomandată alegerea unui dispozitiv silenţios, care să producă un nivel cât mai scăzut de decibeli.
Nu în ultimul rând, una dintre funcţiile de care trebuie să se ţină cont la cumpărarea unui aparat de aer condiţionat este filtrarea aerului. Astfel, specialiştii Ariston recomandă produsele ce dispun de filtre de platină ce îndepărtează bacteriile şi ciupercile, prevenind astfel principalele cauze ale alergiilor. De asemenea, unele aparate de aer condiţionat oferă şi posibilitatea dezodorizării prin intermediul unui difuzor de parfum, a cărui aromă poate fi schimbată oricând, în funcţie de preferinţele utilizatorului.
Cum trebuie montat aparatul de aer condiţionat
Montarea, ca şi alegerea aparatului de aer condiţionat, are o importanţă ridicată, în funcţie de acest lucru depinzând durata de viaţă a produsului. Astfel, înainte de montare, trebuie găsită cea mai potrivită locaţie - un perete solid şi neted, într-un loc ferit de razele directe ale soarelui, la cel puţin 2 metri înălţime şi într-un spaţiu deschis.
„Unitatea exterioară a aparatului ar trebui montată mai jos decât unitatea interioară, iar peretele pe care aceasta se va monta trebuie să permită un acces uşor, în cazul în care necesită reparaţii”, recomandă reperentantul Ariston Thermo România.
Sfaturi pentru întreţinere
Prima recomandare în privinţa întreţinerii unui aparat de aer condiţionat este verificarea periodică. Aceasta trebuie efectuată de o echipă de specialişti pentru a fi evitate probleme ulterioare.
„Filtrele aparatului de aer condiţionat ar trebui curăţate şi schimbate în mod regulat, pentru a reduce riscul de alergii. Se recomandă spălarea lor cu apă şi săpun şi schimbarea o dată la 6 luni sau chiar mai frecvent, în cazul mediilor cu un nivel ridicat de poluare”, a mai spus Cătălin Drăguleanu.
O altă recomandare pentru întreţinerea aparatelor este pornirea acestora chiar şi în perioadele în care nu sunt utilizate în mod frecvent. Astfel, pentru a evita blocarea elementelor din interior, aparatul de aer condiţionat ar trebui pornit o dată pe lună şi lăsat să funcţioneze timp de 15 – 20 de minute.
Despre Ariston Thermo România
Ariston Thermo România este filiala locală a companiei italiene Ariston Thermo Group, unul dintre cei mai importanţi jucători internaţionali în producţia şi furnizarea unei game complete de echipamente şi servicii destinate încălzirii şi producerii de apă caldă menajeră.
Portofoliul de produse Ariston Thermo Romania este compus din centrale termice murale şi de pardoseală, convenţionale şi în condensare sub brandurile Ariston, Chaffoteaux şi Rendamax, boilere electrice şi indirecte, instanturi pe gaz, aparate de aer condiţionat, pompe de căldură şi panouri solare.
Ariston Thermo Group a înregistrat în 2012 vânzări totale de 1,32 miliarde de euro, în creştere cu 5% faţă de 2011. Compania deţine 19 unităţi proprii de producţie în 10 ţări şi 15 centre de cercetare în 8 ţări, având în total 6.800 de angajaţi în cele 46 de filiale aflate în 30 de ţări. Compania asigură, de asemenea, o distribuţie ce acoperă peste 150 de state din întreaga lume.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News