Data publicării:
ANAF, avertisment: Atenție! Emailuri false transmise în numele instituției - Foto
ANAF a transmis un mesaj de avertisment pentru contribuabili.
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) a transmis, luni, un mesaj de avertisment pentru contribuabili, anunțând că există e mailuri false transmise în numele instituției. ANAF le recomandă românilor să nu deschidă aceste mesaje, iar dacă totuși le-au deschis, să nu acceseze documentele anexate sau linkurile din conținut.
"Atenție! Emailuri false în numele ANAF! ANAF atenționează contribuabilii cu privire la emailuri false transmise în numele instituției, prin care contribuabilii sunt înștiințați că au plăți fiscale restante.
Pentru siguranța dumneavoastră, vă sfătuim să nu deschideți aceste emailuri, iar dacă au fost deschise să nu accesați documentele anexate sau linkurile din conținut.", a scris ANAF într-o postare pe pagina de Facebook.
Vezi foto cu tipul de email transmis contribuabililor AICI.
Știrea momentului. Se întâmplă de la 1 iulie. Lucian Heiuș, șeful ANAF, despre blocaj: Un proces complicat, dar este drumul corect
Lucian Heiuș, șeful ANAF, a participat la dezbaterea organizată de DCMedia Group, intitulată "Digitalizarea României: noile provocări ale transformării digitale". El a vorbit despre două proiecte importante care vizează digitalizarea ANAF.
"Zic să începem cu știrea momentului că am văzut-o peste tot. Înțeleg că de la 1 iulie vor fi implementate două platforme importante pentru transportul de mărfuri. De ce nu avem norme? De ce se plâng transportatorii că vom intra în blocaj? De ce se plâng de birocrație când e vorba de digitalizare?", l-a întrebat realizatoarea Elena Cristian pe Lucian Heiuș, șeful ANAF.
"Digitalizarea este un proces și un pas foarte important pentru reformarea ANAF-ului, iar noi chiar am făcut acest proiect care se numește ”Reforma ANAF prin digitalizare” și am început să facem primii pași în acest sens. Să știți că ANAF-ul și Ministerul de Finanțe, pentru că colaborăm cu Ministerul de Finanțe deoarece CNIF-ul, cei care asigură suportul IT și al ANAF-ului, și al Ministerului de Finanțe este subordonat Ministerului de Finanțe. Avem contacte permanente cu mediul de afaceri și încercăm să răspundem cât mai operativ la toate nevoile pe care ei le ridică. Este un proces complicat, este un proces nu ușor de implementat și de parcurs, dar acest drum pe care am început cred că este drumul corect și pe care trebuie să mergem cu foarte multă tenacitate.
Avem prin PNRR alocați 355 de milioane de euro pentru această digitalizare a Ministerului de Finanțe și implicit a ANAF-ului și ne dorim ca într-adevăr la finalul acestui program, undeva la sfârșitul anului 2015, cum sunt astăzi prevăzuți pașii pe care trebuie să-i urmăm, într-adevăr să avem o administrație fiscală modernă, digitalizată și care să răspundă și nevoilor partenerilor noștri sociali, mediului de afaceri în speță.
Eu îmi doresc ca prin această digitalizare să creștem conformarea voluntară la declarare și la plată. Cum facem acest lucru? Oferind cât mai multe servicii către contribuabili. În același timp, trebuie să avem și platforme care să ne permită să răspundem provocările care există pe piață și să putem să facem acele celebre analize de risc și să identificăm acolo unde într-adevăr se întâmplă lucruri care nu ar trebui să se întâmple într-o economie normală și cât mai corectă, și onestă.", a explicat Lucian Heiuș, șeful ANAF. Vezi mai mult AICI.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News