Data publicării:

AFP: Grădinița este fundaţia pentru reușitele școlare în România

Autor: DCNews Team | Categorie: Arhiva
WhatsApp
Campanie_ovidiu
Campanie_ovidiu

Jurnaliștii de la AFP, consideră într-un material referitor la grădinița dintr-un sat transilvănean, că România este ţara membră UE cu cei mai mulţi copii ameninţaţi cu excluderea, iar educația primită în anii grădiniței poate fi asemănată cu fundația unei case, unde șansele de reușită școlară pentru toți copiii cresc, în special pentru copiii romi.

Grădiniţa din satul transilvănean Araci, care arată ca oricare alta cu desene florale, berze şi rândunici, reprezintă singura speranţă pentru zecile de copii din această comunitate, dominată de etnici romi, de a rupe cercul vicios al sărăciei, comentează AFP, informează Mediafax.

Programul inițiat de organizaţia neguvernamentală Ovidiu Rom, prin care este încurajată şcolarizarea copiilor săraci încă de la grădiniţă, poate reduce proporția mare de abandon școlar, familiile aflate în dificultate primind tichete sociale în valoare de 12 euro pe lună pentru a cumpăra haine sau hrană în schimbul unei prezenţe zilnice la şcoală a copilului lor.

În România, unul dintre statele cele mai sărace din Uniunea Europeană, grădiniţa este o etapă-cheie "pentru a rupe cercul vicios sărăcie - eşec şcolar - sărăcie". "Nu este o tradiţie romă să nu vină la şcoală. Aici este o problemă socio-economică", însoţită de neîncrederea într-o lume care nu a primit bine niciodată această minoritate estimată la două milioane de persoane, a explicat directorul şcolii din Araci Szilard Dullo.

În prezent, 1.400 de copii sunt şcolarizaţi graţie programului "Fiecare copil la grădiniţă" în 20 de localităţi dintre care 174 la Araci, majoritatea romi.

Fondatorii săi, Maria Gheorghiu, specialistă româncă în domeniul educaţiei, şi Leslie Hawke, o americancă venită în România în 2001 benevol, precum și finanțatorul proiectului, grație unor donații Ovidiu Rom, speră să extindă proiectul în toată ţara, pentru a insufla schimbarea în profunzime.

Totodată, jurnaliștii prezintă condițiile precare în care își duc traiul comunitățile de romi și familiile nevoiașe și amintesc de faptul că majoritatea părinților, deși sunt analfabeți sau au părăsit prematur școala, sunt mulți cei care nu cred în fatalitatea eșecului, mai ales că rezultatele pozitive ale proiectului încep să se facă resimțite în ciclul primar.

"De când merg la grădiniţă sunt mai educaţi, recită poezii. Sper că vor avea o viaţă mai bună decât a noastră", susţine Aurica Koskodar, mama unui minor.

"Nu poţi construi o casă fără fundaţie. Grădiniţa este fundaţia. Dacă toţi copiii au aceleaşi oportunităţi încă de la început, şansele de reuşită şcolară cresc", explică Maria Gheorghiu de la Ovidiu Rom.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel