AEP face precizări despre materialele de propagandă electorală
Autoritatea Electorală Permanentă vine cu precizări despre modul cum trebuie realizate materialele de propagandă pentru campania electorală de la alegerile parlamentare din 9 decembrie.
Autoritatea Electorală Permanentă reaminteşte partidelor politice, alianţelor politice şi electorale, precum şi candidaţilor independenţi că, în conformitate cu prevederile art. 29 alin (2) din Legea nr. 334/2006 privind finanţarea activităţii partidelor politice şi a campaniilor electorale, cu modificările şi completările ulterioare, au obligaţia de a imprima pe toate materialele de propagandă electorală următoarele date: numele candidatului independent, denumirea partidului politic sau a alianţei politice ori electorale care le-a comandat, după caz. De asemenea, pe toate materialele de propagandă electorală trebuie inscripţionată şi denumirea operatorului economic care le-a realizat, se arată într-un comunicat transmis redacției.
Potrivit dispoziţiilor art. 29 alin (5) din Legea 334/2006, este considerat material de propagandă electorală orice material scris, audio sau video care îndeplineşte următoarele condiţii:
1. se referă la un candidat sau partid clar identificat;
2. este utilizat în perioada campaniei electorale, stabilită potrivit legilor privitoare la organizarea alegerilor;
3. are obiectiv electoral şi se adresează publicului larg;
4. depăşeşte limitele activităţii jurnalistice de informare a publicului.
AEP precizează că încălcarea acestor prevederi constituie contravenţii şi se sancţionează cu amendă de la 5000 la 25000 de lei. De asemenea, contravenientul are obligaţia să verse la bugetul de stat contravaloarea bunurilor care au constituit obiectul contravenţiei.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News