Accidentul aviatic de la Strejnicu. Pilotul Dan Ștefănescu și-ar fi filmat moartea
Data publicării:
Autor: Doinița Manic
WhatsApp
Accidentul aviatic de la Strejnicu. Pilotul Dan Ștefănescu și-ar fi filmat moartea / Foto: ISU Prahova
Accidentul aviatic de la Strejnicu. Pilotul Dan Ștefănescu și-ar fi filmat moartea / Foto: ISU Prahova
Pilotul care a murit în accidentul aviatic de la Strejnicu și-ar fi filmat singur moartea.

Accidentul aviatic de la Strejnicu, în care a murit pilotul Dan Ștefănescu ar fi fost înregistrat chiar de către el. Anchetatorii au găsit în epava avionului Suhoi 31 o cameră de filmat ce urmează să fie analizată de experţi, relatează Pro Tv. 

Surse apropiate de anchetă susţin că întreaga scenă a catastrofei ar fi fost urmărită de la sol de doi martori oculari care spun că aparatul ar fi căzut necontrolat de la o înălţime relativ mică. Aşa s-ar explica de ce nu a luat foc aeronava la impactul cu solul. Pilotul ar fi murit strivit de greutatea aeronavei.

”S-a efectuat cercetarea la faţa locului. Pe parcursul acestei activităţi au fost găsite camera cu care filma exerciţiile acrobatice, precum şi un ceas inteligent conectat la telefonul mobil, obiecte importante în aflarea motivului prăbuşirii. În cauză s-a dispus şi efectuarea autopsiei pentru a se stabili dacă a existat sau nu o cauză medicală”, a declarat Florentina Ilioiu, Parchetul Curții de Apel Ploiești.

Cauzele posibile ale tragediei

Deocamdată nu se știe cauza acestei tragedii, dar investigatorii iau în calcul momentan o cauză medicală sau o defecţiune tehnică a aparatului de zbor.

"Pot fi şi cauze tehnice care se determină mai greu, pe bază de expertiză tehnică judiciară de specialitate, analizând situaţia reală. Se ia în calcul şi ipoteza unei cedări de material, ipoteza plierii aripii şi de aici să apară această cădere necontrolată?  Este posibil şi aşa ceva, cauzată de o oboseală de material. Depinde cum a fost respectat programul de întreţinere, dacă s-au făcut toate lucrările, dacă nu a apărut cumva, accidental, mai înainte de durata care e preconizată ca să înlocuieşti o piesă vitală, să fi apărut vreo fisură”, a explicat Virgil Clapon, expert judiciar aeronautică.

Epava avionului a fost preluată în custodie de Autoritatea de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile, iar cercetările continuă. Dan Ștefănescu, era „aripa dreaptă a Iacărilor Acrobați” și avea peste 16.000 ore de zbor la activ în calitate de pilot comandant şi instructor de zbor pe aeronava Boeing 737. Vezi mai mult AICI.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel