Data publicării:

Zgonea: Banii PNDI, dedicatie pentru primarii portocalii

Autor: DCNews Team | Categorie: Politica
WhatsApp
zgonea_valeriu
zgonea_valeriu

Valeriu Zgonea, deputat PSD, acuză PDL-ul că a distribuit clientelar banii din programul PNDI. Scopul Programului era dezvoltarea într-un mod accelerat a sistemului de infrastructură din România, mai ales în zoa rurală. Zgonea acuză că PDL a distribuit aceşti bani în proporţie de peste 60% doar către localităţile cu primari democrat-liberali, în timp ce edilii USL au fost tăiaţi de la accesarea acestor fonduri.

"În noiembrie 2011 a fost instituie o Comisie Tehnico-Economică la Ministerul Dezvoltării Regionale și al Turismului, în fruntea căreia s-a așezat doamna Udrea. Această Comisie avea reponsabilitatea de a selecta și a de prioritiza proiectele depuse de autoritățile locale.

Aproape 60% din totalul lucrărilor au fost realizate în localități conduse de primari PDL, chiar dacă, la nivelul întregii țării, PDL are mai puțin de o treime din primării. Există cifre clare, pe proiecte, pe localităţi, pe judeţe, nu fac nicio afirmaţie care nu poate fi probată cu cifre.

Cele mai mari sume au ajuns în județele conduse de președinți de consilii județene înregimentați la PDL: Suceava (360.456.451 RON), Bistriţa-Năsăud (311.280.645 RON).

Cele mai mici sume au ajuns în județe cu președinți de CJ de la PSD și PNL, precum Brăila (178.675.000 RON) şi Călăraşi (193.862.903 RON).

Cele mai multe lucrări le găsim în județe conduse de PDL: Alba şi Arad. Cele mai spumpe lucrări – în Bistriţa-Năsăud, Botoşani, Cluj, Covasna. La acest capitol apare întrebarea: cât costă un kilometru de asfalt în România? În baza prevederilor legale în materie, prin care se stabilesc standardele de cost pentru obiectivele de investiţii finanţate din fonduri publice, am calculat costul mediu al unui kilometru de drum reabilitat/modernizat, iar rezultatul este următorul: 890.000 RON (fără TVA) pentru un kilometru de drum comunal şi 1.500.000 RON (fără TVA) pentru un kilometru de drum judeţean. Precizez că am avut în vedere cazul extrem în care se aplică toate majorările, la nivelul maxim, prevăzute de lege pentru condiţii deosebite.

Atunci cum se explică diferenţele uriaşe de preţ? În Bistriţa-Năsăud, un kilometru de drum costă aproape 2,5 milioane RON. În Covasna, Botoşani şi Caraş-Severin – în jur de 1,8 milioane RON. Mult mai puţin costă în Argeş, Dolj, Gorj, Giurgiu, Ialomiţa, Olt, Vâlcea – sub un milion RON.", a explicat Valeriu Zgonea.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel