Data publicării:

Wizz Air, amendată în Ungaria pentru că a indus clienții în eroare

Autor: Dan Carp | Categorie: Stiri
WhatsApp
Foto: Pexels
Foto: Pexels
Compania Wizz Air a fost amendată în Ungaria pentru că ar fi indus în eroare clienții, relatează Reuters.

Autoritatea pentru concurență din Ungaria a impus o amendă de 770.000 de euro (839.916 dolari) companiei Wizz Air pentru comunicare înșelătoare, potrivit unui comunicat publicat pe site-ul său sâmbătă. Autoritatea a afirmat că Wizz Air a încălcat diligența profesională și a indus în eroare clienții prin modul în care și-a descris serviciul de check-in automat, orientând consumatorii către pachete mai scumpe. Wizz Air nu a comentat amenda. 

Sancțiunea vine după ce Wizz Air a redus recent prognoza de profit anual la începutul acestei săptămâni. Compania a raportat o scădere de 44% a profitului operațional în primul trimestru, parțial din cauza costurilor legate de problemele motoarelor Pratt & Whitney și a plății unor leasinguri suplimentare de aeronave pentru a crește capacitatea. Compania aeriană low-cost, care operează o flotă formată exclusiv din avioane Airbus, s-a confruntat cu provocări legate de motoarele Pratt & Whitney, având 46 dintre avioanele sale programate pentru inspecții în această vară, având astfel capacitatea afectată. 

Companiile aeriene europene au avut un prim semestru dificil din cauza creșterii costurilor și a normalizării cererii clienților (a scăderii) după un boom inițial post-pandemic. Air France-KLM, Lufthansa și Ryanair au raportat, de asemenea scăderi în al doilea trimestru. Compania britanică Wizz Air a transportat 5,9 milioane de pasageri în iulie, cu un coeficient de încărcare de 93,8%, deoarece a fost nevoită să anuleze 1% din zborurile programate.

Întârzierile Wizz Air din această vară 

Wizz Air a avut din nou întârzieri majore în această vară și a dat vina pe problemele de gestionare a sloturilor din aeroporturi.

Spațiul aerian european a fost grav afectat de problemele de gestionare a sloturilor aeroportuare, cauzate de fenomene meteorologice multiple și simultane care au avut loc în toată Europa, fapt ce a avut impact atât asupra operațiunilor Wizz Air, cât și ale altor companii aeriene, a afirmat transportatorul.

"În ultimele câteva zile,(în luna iunie-n.r.) spațiul aerian european a fost grav afectat ca urmare a problemelor de gestionare a sloturilor aeroportuare, cauzate de fenomene meteorologice multiple și simultane care au avut loc în întreaga Europă. Aceste fenomene au afectat capacitatea autorităților de control al traficului aerian și a Eurocontrol de a gestiona volumele de trafic la nivelul întregii industrii, ceea ce a condus la întârzieri și anulări majore în întreaga industrie aeriană europeană. Aceste evenimente au afectat operațiunile Wizz Air, precum și operațiunile altor companii aeriene, în întreaga Europă", afirmă reprezentanții companiei.

Astfel, numai în data de 26 iunie, spațiul aerian european a înregistrat aproximativ 450.000 de minute de întârziere, dintre care 360.000 din cauza condițiilor meteorologice, cu întârzieri semnificative de peste 3 ore.

Rețeaua Wizz Air a suferit în luna iulne peste 30.000 de minute suplimentare de întârziere din cauza alocării sloturilor aeroportuare față de aceeași perioadă a anului trecut, ca urmare a acestei situații extraordinare.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel