Subsidiara Volkswagen din Slovacia intenţionează să-şi reducă anul acesta numărul de angajaţi, pentru prima dată de la criza globală din 2009, ca parte a măsurilor de eficientizare, transmite Reuters. Volkswagen deţine cea mai mare fabrică auto din Slovacia şi este cel mai mare angajator din sectorul privat. Aproximativ 500 de angajaţi împrumutaţi în 2016 de la subsidiara din Ungaria a brandului său premium Audi vor fi trimişi înapoi, va fi redus numărul contractorilor şi nu vor fi extinse contractele pe perioadă determinată care expiră.
De asemenea, nu există în acest moment planuri de a produce noi vehicule electrice la uzina din Bratislava, a anunţat luni grupul german. Volkswagen are aproximativ 14.000 de angajaţi în Slovacia, însă producătorul auto german nu a precizat numărul persoanelor care vor fi concediate. În plus, subsidiara VW din Slovacia va reduce numărul schimburilor la unităţile unde se produc SUV-uri şi maşini de familie mai ieftine, inclusiv Volkswagen e-up!, singurul model electric care se produce în prezent în Slovacia.
Citește și: Antreprenorii români, record de firme înfiinţate în Cehia şi Slovacia
35% din exporturile ţării
În 2017, Volkswagen s-a confruntat în Slovacia cu prima grevă a angajaţilor, care au obţinut unele din cele mai mari salarii în rândul producătorilor auto ce au fabrici în această ţară. Totuşi, ei câştigă mult mai puţin decât angajaţii Volkswagen din Germania. Şi subsidiara Kia din Slovacia a anunţat că-şi va reduce anul acesta numărul de angajaţi, pentru prima dată de când şi-a deschis o fabrică aici, în 2006. Producţia auto a Slovaciei a atins în 2018 un nivel record, peste un milion de vehicule ieşind de pe porţile fabricilor Volkswagen, Kia Motors, PSA şi Jaguar Land Rover.
Alexander Matusek, preşedintele Asociaţiei Auto Slovace (ZAP), estimează că anul acesta vor fi fabricate în Slovacia aproximativ 1,15 milioane de maşini, după ce la sfârşitul lui 2018 a demarat producţia la noua uzină a grupului Jaguar Land Rover din Nitra. Producţia auto este responsabilă pentru 44% din industria Slovaciei, precum şi pentru 35% din exporturile ţării. De asemenea, acest sector asigură un loc de muncă pentru mai mult de 200.000 de angajaţi.
Citește și: Volkswagen, investiţie în Turcia. România, ocolită: Infrastructură deficitară
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Citește articolele cu aceleași etichete:
- De ce militarii și oamenii cu handicap nu au primit „pensia” înainte de Paște 2024. Unde s-a produs confuzia
- "Femeile din România și cele din Italia sunt foarte diferite”. Designerul Giulia Rossignoli dă cărțile pe față: E total invers
- Motivul pentru care o tânără a refuzat să mai plătească la casele self-pay din supermarket / video
- Medeea Marinescu își explică lipsa de reacție publică după ce Florin Piersic a fost internat de urgență
- BANCUL ZILEI: Rețeta ciorbei de burtă
- BANCUL ZILEI: Secretul ascuns al limbii române
- Adio, mașini în București? Ce spune Nicușor Dan
- Ieșirea din scenă a lui Klaus Iohannis: pas cu pas, spre scenariul lansat în DCNews în decembrie 2023
- Medicul Alin Popescu, despre un aliment de pe masa de Paște: Preparat așa... e nenorocire completă / Asta e o regulă pe care mulţi nu o respectă, din păcate
- Friptură de miel, ideală de Paște 2024. Rețeta secretă a pilotului Osiceanu. Invitații tăi vor fi încântați