Data actualizării:
Data publicării:

Volkswagen ar putea transfera producţia din Europa de Est dacă criza gazelor va persista

Autor: Alexandru Negrici | Categorie: Stiri
WhatsApp
foto Pixabay/ Volkswagen ar putea transfera producţia din Europa de Est dacă criza gazelor va persista
foto Pixabay/ Volkswagen ar putea transfera producţia din Europa de Est dacă criza gazelor va persista

Grupul auto german Volkswagen ar putea transfera activităţile de producţie din Germania şi Europa de Est dacă problemele în aprovizionarea cu gaze naturale vor continua, ultimul semn potrivit căruia criza energetică declanşată de invadarea Ucrainei de către Rusia riscă să modifice peisajul industrial al Europei, transmite Bloomberg.

Volkswagen, cel mai mare producător european de automobile, a anunţat joi că mutarea producţiei este una dintre opţiunile de care dispune, pe termen mediu, dacă problemele în aprovizionarea cu gaze naturale vor continua şi dincolo de iarna următoare. Grupul german are o serie de mari uzine în Germania, Cehia şi Slovacia, care se numără printre ţările europene cele mai dependente de gazele ruseşti.

"Ca alternative pe termen mediu, ne concentrăm pe o mai mare localizare, relocarea capacităţilor de producţie sau alternative tehnice, similare cu ceea ce este deja o practică comună în contextul provocărilor ridicate de problemele în aprovizionarea cu semiconductori şi alte perturbări recente pe lanţurile de aprovizionare", a declarat directorul de achiziţii de la Volkswagen, Geng Wu, într-un comunicat de presă.

Europa de sud-vest sau zonele de coastă din nordul Europei, ambele cu un acces mai bun la gazele naturale lichefiate livrate cu ajutorul navelor, ar putea fi beneficiarele oricărei relocări de producţie, a precizat separat un purtător de cuvânt de la Volkswagen. Grupul german are deja uzine de asamblare de automobile în Portugalia, Spania şi Belgia, ţări care găzduiesc terminale pentru importul de gaze lichefiate.

Decizia Rusiei de a reduce livrările de gaze spre Europa a dat naştere la îngrijorări că Germania ar putea fi nevoită să recurgă la raţionalizare. Cele mai recente informaţii, potrivit cărora gradul de umplere a depozitelor de gaze a ajuns la 90% mai devreme decât de obicei, au calmat oarecum temerile referitoare la o criză gravă la iarnă, însă Germania se va confrunt cu provocări în reumplerea depozitelor la vară fără gazele ruseşti.

Chiar dacă anunţă că au făcut "cele mai bune pregătiri posibile" pentru o posibilă criză a gazelor la iarnă, şefii de la Volkswagen au subliniat că sunt îngrijoraţi când vine vorba de efectul pe care preţurile ridicate la gaze ar putea să le aibă asupra furnizorilor săi.

"Politicienii trebuie să pună capăt actualei explozii necontrolate a preţurilor la gaze şi electricitate. Altfel, IMM-urile cu un consum intensiv de energie vor avea probleme mari pe lanţurile de aprovizionare şi vor fi nevoite să îşi reducă şi chiar să înceteze producţia", a declarat directorul de relaţii externe de la Volkswagen, Thomas Steg, notează Agerpres.

Dacia a anunţat când renunţă complet la motoarele Diesel

Producătorul auto Dacia a anunţat momentul în care va renunţa în întregime la motoarele diesel.

Deja abandonat pe modelele Sandero şi Jogger, motorul diesel încă supravieţuieşte pe Duster. Numai că producătorul auto a anunţat că are planuri să renunţe complet la acest tip de motorizare. 

Combustibilul preferat al francezilor pentru mult timp, motorina a devenit acum persona non grata. Cu toate astea, modelul 1,5 dCi a reprezentat peste 50% din vânzările de Duster pentru Dacia în prima jumătate din 2022. 

Totuşi, compania a anunţat că a treia generaţie de Duster, care este programată pentru 2024, nu va mai avea motoare diesel. În acel moment se va încheia complet producţia Daciilor cu motoare alimentate cu motorină. Astfel, maşinile companiei vor rula doar pe bază de benzină sau GPL, scrie largus.fr.

Dacia transmite că a luat uşor decizia, pentru că cea mai mare parte a vânzărilor se face către persoane fizice. Singurii clienţi care mai insistă pentru motoare diesel sunt persoanele juridice, care vor să cumpere maşini pentru flote ale firmelor. În plus, la decizie a contribuit şi faptul că în februarie 2023 Dacia va scoate pe piaţă Jogger 1,6 E-Tech Hybrid, iar tehnologia va fi folosită şi pe Renault Clio, Captur sau Arkana. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel