Data publicării:

Volkswagen anunță că ar putea închide mai multe fabrici pentru a face economie. O „tactică de tăiere a salamului”

Autor: Doinița Manic | Categorie: Stiri
WhatsApp
Foto: Pixabay
Foto: Pixabay

Volkswagen ar putea închide unele fabrici.

Volkswagen are în vedere, pentru prima oară, închiderea unor fabrici din Germania. Această mișcare arată presiunea cu care se confruntă cel mai mare producător de automobile din Europa din cauza concurenței ieftine din Asia, relatează Reuters.

Acest lucru marchează prima ciocnire majoră între directorul executiv Oliver Blume, pe care analiștii l-au descris ca fiind mai mult un generator de consens în comparație cu predecesorul său, adesea combativ, Herbert Diess, și sindicatele care dețin o influență substanțială în cadrul VW.

Volkswagen considera că o fabrică mare de vehicule și o fabrică de componente din Germania sunt învechite, a declarat consiliul său de întreprindere, jurând „rezistență feroce” la planurile consiliului executiv.

IG Metall, cel mai puternic sindicat din Germania, a zădărnicit în mod repetat încercările conducerii de a efectua schimbări mai ample, cea mai recentă încercare fiind în 2022, când Diess a plecat din funcția de CEO.

Analiștii au numit în trecut site-urile VW din Osnabrueck, în Saxonia Inferioară și Dresda, drept potențiale ținte pentru închidere. Statul Saxonia Inferioară este al doilea cel mai mare acționar al Volkswagen.

Volkswagen pune capăt programului de securitate a locului de muncă



Volkswagen, care are aproximativ 680.000 de angajați, a declarat că s-a simțit, de asemenea, forțat să își pună capăt programului de securitate a locului de muncă, care este în vigoare din 1994 și previne tăierea locurilor de muncă până în 2029, adăugând că toate măsurile vor fi discutate cu consiliul său de întreprindere.

„Situația este extrem de tensionată și nu poate fi depășită prin simple măsuri de reducere a costurilor”, a declarat șeful mărcii Volkswagen, Thomas Schaefer, într-un comunicat.

VW, care conduce majoritatea vânzărilor de unități ale Volkswagen, este prima dintre mărcile sale care a suferit o reducere a costurilor, care vizează economii de 10 miliarde de euro până în 2026, în încercarea de a eficientiza cheltuielile pentru a supraviețui tranziției către mașinile electrice.

Un mediu economic dificil, noi concurenți în Europa și scăderea competitivității economiei germane au însemnat că Volkswagen trebuie să facă mai mult, a declarat Blume conducerii sale.

Reacția Ministerului Economiei din Germania




Ministerul Economiei din Germania a declarat că acum conducerea VW trebuie să acționeze responsabil într-un mediu de piață provocator pentru industria auto, dar a refuzat să comenteze în mod special reducerile planificate anunțate de Volkswagen luni.

IG Metall a spus că decizia afectează fundația Volkswagen, care este cel mai mare angajator industrial din Germania și cel mai mare producător de automobile din Europa după venituri.

Șefa consiliului de întreprindere, Daniella Cavallo, a declarat într-un interviu că și conducerea sa a luat „multe decizii greșite” în ultimii ani, inclusiv să nu investească în mașini hibride sau să fie mai rapidă în dezvoltarea de mașini electrice cu baterii la prețuri accesibile.

În loc de închiderea fabricilor, consiliul de administrație ar trebui să reducă complexitatea și să profite de sinergiile din planurile grupului Volkswagen, a argumentat Cavallo, criticând „nebunia de documentare” a companiei și „tactica de tăiere a salamului”.

Cavallo se referea la VW nu doar cântărind închiderea fabricilor, ci și dizolvarea acordurilor salariale și renunțarea la angajamentul său atât pentru siguranța locului de muncă, cât și pentru eficiență.

Directorul financiar Arno Antlitz va vorbi cu personalul alături de șeful mărcii VW Thomas Schaefer la o ședință a consiliului de întreprindere, miercuri dimineață. Cavallo a spus că se așteaptă ca și CEO-ul Blume să se implice în aceste negocieri.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel