Veşti proaste pentru turişti. Zborurile cu balonul cu aer cald în Luxor, suspendate
Data publicării:
Autor: Florin Răvdan
WhatsApp
Fotografie de la Roberto Shumski, Pexels
Fotografie de la Roberto Shumski, Pexels
Zborurile cu balonul cu aer cald deasupra siturilor arheologice din Luxor, Egipt, au fost suspendate. 

Autorităţile egiptene au suspendat luni zborurile cu balonul cu aer cald deasupra siturilor faraonice din Luxor, unul dintre cele mai turistice oraşe din sudul ţării, în urma unui accident soldat cu "două răniri uşoare", informează AFP.

"În timp ce un grup de baloane cu aer cald se aflau în zbor, unul dintre ele a intrat în coliziune cu altul, la 60 de metri altitudine, în timp ce vântul sufla cu aproape 13 km/h", a explicat Autoritatea pentru aviaţie civilă.

Unul dintre cele două baloane cu aer cald implicate s-a precipitat către sol, iar "din 28 de pasageri, doi au fost răniţi uşor şi au fost transportaţi la spital pentru a fi examinaţi", a precizat instituţia.

O echipă de anchetă a fost trimisă la faţa locului, iar până la formularea concluziilor niciun balon cu aer cald nu este autorizat să decoleze, a adăugat autoritatea.

În 2013, tot la Luxor, 19 turişti au murit în urma exploziei unui balon cu aer cald. În 2018, un turist şi-a pierdut viaţa într-un accident de balon.

Egiptul, afectat de inflaţie şi devalorizarea monedei naţionale, se bazează în mare măsură pe turism, care dă semne de revenire după zece ani de tulburări politice în urma "revoluţiei" care l-a înlăturat de la putere în 2011 pe autocratul Hosni Mubarak şi a pandemiei de COVID-19.

Sezonul estival din acest an a fost deja îndoliat de moartea a două turiste, din Austria, respectiv România, ucise de un rechin în apropiere de Hurghada, la Marea Roşie, regiune care primeşte 65% dintre turiştii care vizitează ţara, scrie Agerpres. 

Cât de dese sunt atacurile rechinilor în Egipt

Atacurile rechinilor sunt rare în Marea Roșie, însă în ultimii ani mai mulți turiști au fost uciși sau răniți. În urmă cu doi ani, un tânăr ucrainean și-a pierdut un braț, iar un ghid turistic egiptean a rămas fără un picior, după ce au fost atacați de rechini, scrie ahramonline.

În 2018, un turist ceh a fost ucis de un rechin în timp ce înota, iar un atac similar a ucis un turist german în 2015. Și în 2010, un val ciudat de cinci atacuri în cinci zile în apropierea punctului turistic Sharm el-Sheikh a ucis o femeie germană în vârstă de 70 de ani și a rănit alți patru turiști străini, scrie BBC.

Egiptul va construi a șasea cea mai rapidă cale ferată din lume. Cine i-a sprijinit

O nouă linie feroviară de mare viteză va fi construită în Egipt, dezvoltatorul Siemens Mobility afirmând că va lega 60 de orașe din întreaga țară. Liniile complet electrificate vor avea trenuri cu o viteză maximă de 230 de kilometri pe oră și vor călători de la Marea Roșie la Marea Mediterană.

Potrivit Siemens Mobility, electrificarea rețelei va reduce emisiile de carbon cu 70% în comparație cu călătoriile cu autobuzul sau cu mașina. Compania a adăugat că proiectul va avea ca rezultat „al șaselea cel mai mare sistem feroviar de mare viteză” din lume.

Siemens Mobility este o companie administrată separat de gigantul industrial Siemens și a semnat contractul de dezvoltare a liniei de cale ferată cu Autoritatea Națională Egipteană pentru Tuneluri, precum și cu partenerii consorțiului The Arab Contractors și Orascom Construction, scrie CNBC.

Prețul proiectului va depăși 8 miliarde de euro. Dezvoltat de la zero

Într-o declarație publicată sâmbătă, Siemens Mobility a transmis că partea sa din contractul combinat se va ridica la 8,1 miliarde de euro, sau aproximativ 8,7 miliarde de dolari. Această cifră include un contract de 2,7 miliarde de euro semnat în septembrie 2021 pentru linia inițială a proiectului.

Noua rețea din Egipt va fi formată din trei părți: o linie de 660 de kilometri anunțată anterior care leagă Ain Sokhna, pe Marea Roșie, de Alexandria și Marsa Matrouh de pe coasta mediteraneană a Egiptului; o linie de aproximativ 1.100 de kilometri între Cairo și Abu Simbel, aproape de granița cu Sudanul; și o porțiune de 225 de kilometri între Luxor și Hurghada pe Marea Roșie.

„Împreună cu partenerii noștri, vom dezvolta de la zero o rețea feroviară completă și de ultimă generație, care va oferi un plan pentru regiune cu privire la modul de instalare a unui sistem de transport integrat, durabil și modern”, a afirmat Michael Peter, CEO al Siemens Mobility.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel