Data actualizării:
Data publicării:

Versiunea rusească a cafenelei Starbucks a fost inaugurată cu un nou nume și logo/ video

Autor: Alexandru Negrici | Categorie: Stiri
WhatsApp

Lanțul de cafenele „Stars Coffee”, cu un portofoliu deținut anterior de Starbucks, a fost inaugurat în Rusia.

La o lansare aglomerată în centrul Moscovei, rapperul Timati a prezentat noul brand, al cărui logo prezintă o imagine a unei femei cu o stea deasupra capului. Acesta a fost alături de coproprietarul și Anton Pinskiy, scrie CNN.

Fiindu-i interzis să folosească sigla Starbucks (SBUX), Timati a spus că a căutat să găsească o anumită continuitate, și anume forma circulară cu o „figură feminină”, despre care a spus că contrastează „frumos culoarea masculină” maro, asemănătoare trabucului, din noul logo.

„Percepțiile oamenilor pot fi diferite”, a spus Pinskiy. „Dar dacă compari, în afară de cerc, nu vei găsi nimic în comun la siglă”.

Starbucks a refuzat să comenteze asemănarea logo-ului și a numelui, dar s-a referit la o declarație anterioară în care spunea că compania a luat decizia de a părăsi Rusia și nu mai are o prezență de marcă pe piața de acolo.

Întrucât Starbucks avea propria sa bază de resurse și producție, Timati a spus că trebuie să găsească noi furnizori, dar nu a întâmpinat probleme. Stars Coffee importă boabe din America Latină și Africa, a spus Pinskiy.

Compania Starbucks, fondată în Seattle, care a ajutat la popularizarea cafelei la pachet într-o societate tradițională iubitoare de ceai, a declarat, la sfârșitul lunii mai, că va părăsi Rusia după aproape 15 ani.

Starbucks avea 130 de magazine în Rusia, operate de licențiatul său Alshaya Group, cu aproape 2.000 de angajați. Pinskiy a spus că magazinele se vor redeschide treptat în lunile august și septembrie.

Operatorul global de franciză Alshaya, stabilit în Kuweit, și-a pierdut interesul pentru a face afaceri după ce Starbucks și-a retras marca din Rusia, a declarat Timati pentru Reuters. Alshaya nu a răspuns imediat unei solicitări de comentarii.

„Am câștigat licitația – au fost mulți participanți – am făcut achiziția și ne-am construit propriul brand”, a spus el.

Acordul reflectă o tendință mai largă în rândul mărcilor occidentale, care a schimbat peisajul de retail și corporativ al țării pe măsură ce conflictul din Ucraina intră în cea de-a șasea lună.

Renault și-a vândut pachetul majoritar de acțiuni la producătorul auto Avtovaz unui jucător rus pentru doar o rublă, în timp ce McDonald's, ale cărui restaurante au devenit acum Vkusno & tochka, nu a dezvăluit nicio cifră.

Ambele oferte includ opțiuni de răscumpărare, dar Pinskiy a spus că acest lucru nu se aplică Starbucks din cauza modelului de franciză sub care opera în Rusia.

El a refuzat să dezvăluie cifre referitoare la înțelegerea cu Alshaya. „Am investit atât cât le-am plătit”, a spus Pinskiy. „Aceasta este o plăcere scumpă”.

Cei doi au spus că sunt interesați de mai multe achiziții, dar nu au oferit alte detalii.

Deși parteneriatul poate părea puțin probabil, Timati, unul dintre cei mai faimoși rapperi ai Rusiei, a co-fondat lanțul Black Star Burger în Rusia, care vinde un „Timati Burger”.

El este cunoscut și pentru sprijinul acordat Kremlinului, iar în 2015 a lansat o piesă care conține versurile „Președintele Putin este cel mai bun prieten al meu”.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel