Veneția 2019. Colectiv, de Alexander Nanau, în selecția oficială a festivalului
Chiar dacă se află inclus Fuori concorso, categoria este una prețioasă, întrucât face parte din Selecția ofcială, alături de Concorso, Orizzonti, Sconfini, Venezia Classici, Biennale College Cinema. Au trecut zece ani de când vedeam Francesca lui Bobby Păunescu în Orizzonti. Dat fiind subiectul documentarului semnat de Alexander Nanau, drama de la Colectiv, și renumele multipremiatului autor (Toto și surorile lui, Lumea lui Ion B.), mai mult ca sigur că se vorbi despre România.
Cu atât mai mult cu cât, în cuvântul său introductiv, directorul Alberto Barbera a amintit nu numai tragedia umană ci și consecințele politice, căderea guvernului. Aceasta ar fi vestea bună pentru noi. Vestea proastă pentru toată lumea, anunțată nu fără un zâmbet complice de același domn Barbera la conferința de presă de la Roma, încheiată acum trei ore, ar fi povestea cu cocoșul roșu care tinde să devină Irishman al lui Scorsese.
Oricum, degeaba îl râvnea Cannes-ul, în mai nu era gata, apoi, fiind un Netflix, nu se putea duce decât la Veneția. Nu a fost să fie atât de așteptatul eveniment planetar, cu De Niro, Pacino, Keitel și Joe Pesci, pentru că, pur și simplu nu va fi gata nici în septembrie. "Nu noi stabilim timeingul - s-a spus la amintita conferință de presă. Procesul montajului este unul extrem de complicat și, probabil, se va termina în noiembrie".
Brad Pitt în Ad Astra
Altfel, nu putem, jura acum, că programul competiției va fi unul trăznet, cum declara nu demult Barbera, dar semnele a ceea ce înseamnă "succesul obligă" sunt evidente. Veneția este, astăzi,un festival asupra căruia se exercită presiunea propriei izbânzi, aceea de a fi rampa de lansare a viitoarelor Oscaruri. Numai anul trecut au plecat de aici, direct în brațele unchiului Oscar, Roma, A Star is Born, The Favorite.
Vezi și: EXCLUSIV Veneția 2019. În umbra unui fost scandal
Aproape mai tot din ceea ce circula drept presupuneri, zvonuri, bănuite a fi punctele forte ale concursului acestei ediții, s-au dovedit a avea acoperire în realitate. Cea de a doua presiune care apasă asupra Mostrei, venind dinpre festivalul de la Toronto, a fost anihilată. În ciuda agresivității, organizatorii evenimentului canadian cerând producătorilor, cineaștilor, să evite Veneția. Urmarea: vor fi la Veneția Steven Soderbergh cu The Laundromat (Meryl Streep, Antonio Banderas, Sharon Stone).
Cadru din filmul serii de închidere, Burnt Orange Heresy
Ad Astra de James Gray cu Brad Pitt, Tommy Lee Johnes, Joker de Todd Phillips, un prequell al seriei Batman, cu Joaquin Phoenix și Robert De Niro, J'accuse, atât de așteptatul film al lui Polanski despre cazul Dreyfus, prezentat de directorul Mostrei ca fiind unul dintre marile filme Polanski. Sunt doar câteva dintre noile producții de pe mai multe continente care dau seamă despre realitățile zilelor noastre, dar care, unele dintre ele, sunt tentate și de reconstituirea trecutului istoric. Li se adaugă filmele semnate de francezul Robert Guediguian, cehul Vaclav Marhoul, chinezul Ye Lou, Roy Andersson.
Și, evident, nu trebuie să-i uităm pe cineaștii selecționați din țara gazdă, Mario Martone, Pietro Marcello, Franco Moresco. Așa cum s-a anunțat deja, festivalul se deschide cu La vérité, primul film realizat de japonezul Kore-eda Hirokazu în afara țării sale și se va încheia cu The Burnt Orange Heresy al lui Giuseppe Capotondi. Altfel spus, începe cu Catherine Deneuve și se termină ci Mick Jagger. Mai multe- de la fața locului.
Meryl Streep în The Laundromat
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News